Analiza konkurencji – krok po kroku

Styczeń 17 2019 01:27PM

Świadomość własnych wad i zalet to dzisiaj za mało, aby odnieść sukces w biznesie. Konieczna jest kompleksowa wiedza o konkurencji. Dzięki informacji o produktach rywali, ich klientach, sposobach produkcji i finansowania działalności można optymalnie wykorzystać własne zasoby w pozyskiwaniu nowych rynków zbytu. Warto w tym celu wykorzystać jedno z dostępnych w sieci nowoczesnych narzędzi. Na przykład z pomocą TGiSMART można na bieżąco monitorować markę i jej otoczenie konkurencyjne.

Informacja o konkurencji

Pozyskiwanie informacji o rywalach to współcześnie nieodzowny element prowadzenia jakiejkolwiek działalności. Bez wiedzy o konkurencji trudno nie tylko wejść na rynek, ale także na nim się utrzymać i zdobyć pozycję dominującą. Warto znać nie tylko mocne strony konkurencji, ale także słabe, aby je wykorzystać w walce rynkowej. Monitorowanie obecnych i potencjalnych konkurentów powinno dotyczyć wszystkich elementów działalności. Analiza nie powinna ograniczać się tylko do porównania własnego portfolio produktowego do asortymentu konkurencji. Aby analiza konkurencji była użyteczna, musi obejmować kilka kluczowych obszarów:

– produkty i usługi konkurencji, ich specyfika, sposób korzystania z usług przez klientów, powody popularności konkretnej usługi itp.,

– klienci, jacy ludzie korzystają z interesujących nas usług i produktów, do jakich grup dociera nasza oferta i konkurencji,

– kanały sprzedaży, jakimi posługuje się konkurencja, z jakich platform sprzedażowych korzysta itp.,

– grupa docelowa,

– przewaga konkurencyjna, znajomość cech wyróżniających w produktach konkurencji to klucz do wypracowania własnej przewagi na rynku, czyli opracowania własnej cechy unikatowej według znanej teorii „wyróżnij się, albo zgiń”,

– finansowanie.

Dzięki tym informacjom można przeprowadzić kompleksową analizę konkurencji, ustalić plusy i minusy rywali, a także zidentyfikować szanse i zagrożenia dla naszej marki.

Analiza konkurencji

W dobie globalizacji i gospodarki wirtualnej zebranie wszystkich informacji o konkurencji we własnym zakresie jest praktycznie niemożliwe. Pozyskanie tych informacji byłoby nie tylko pracochłonne, ale także kosztowne. O wiele lepszym i tańszym rozwiązaniem jest skorzystanie z jednego z dostępnych w sieci narzędzi. Analiza konkurencji przy pomocy nowoczesnej aplikacji TGiSMART oferuje szereg korzyści. Pozwala nie tylko monitorować konsumpcję wybranych kategorii produktowych, ale także umożliwia poznanie profilu społeczno – demograficznego konsumenta i monitorowanie kondycji, pozycji i popularności Twojej marki na tle konkurencji. Ponadto narzędzie jest w stanie przeanalizować segmenty cenowe, dzięki czemu można zaobserwować różnice pomiędzy konsumentami poszczególnych segmentów. Aplikacja przeznaczona jest zarówno dla producentów i usługodawców z różnych sektorów gospodarki, jak i domów mediowych i agencji reklamowych czy ogólnie mediów. Dzięki pozyskanym informacjom firmy mogą opracowywać skuteczne strategie biznesowe, a firmy kampanie reklamowe. Narzędzie jest bardzo funkcjonalne (można wybierać kategorie, definiować targety, wybierać szablony i analizy, monitorować markę i konkurencję, definiować segmenty, zapisywać projekty i eksportować raporty) i proste w obsłudze (nie wymaga instalacji, działa na każdym urządzeniu z przeglądarką internetową, także na smartfonie).

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Milionowe inwestycje Grupy Azoty. Jesienią ruszy nowe centrum badawcze w Tarnowie

    Do końca tego roku nakłady inwestycyjne Grupy Azoty sięgną w sumie 1,6 mld zł...

  • Sync Trading TeleTrade Invest – opinie o bezpiecznym inwestowaniu

    Firma TeleTrade Europe udostępniła inwestorom zainteresowanym osiąganiem pasywnego...

  • Protekcjonizm hamuje rozwój m.in. firm transportowych i producentów żywności

    W ocenie OECD i Europejskiego Banku Centralnego narastający protekcjonizm to obecnie...

  • 10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski elektroniczny system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

    Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem...

  • UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią

    W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy...

  • Blisko 3,2 mld zł trafi w tym roku na inwestycje w Warszawie

    W tym roku Warszawa chce przeznaczyć na inwestycje ponad 3,2 mld zł. Część...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.