Energia dla biznesu, czyli jak wybrać najlepszy prąd dla firmy

Grudzień 14 2020 04:45PM

Energia elektryczna to coś niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jednocześnie opłaty za prąd stanowią znaczącą część bieżących firmowych wydatków. Jak zoptymalizować zużycie energii i wysokość rachunków w biznesie? Kluczowe znaczenie ma wybór odpowiedniej oferty prądu dla firmy. Podpowiadamy, jak zrobić to dobrze.

Prąd w firmie – analiza potrzeb i możliwości

Pierwszym krokiem prowadzącym do wyboru oferty energii dla firmy jest określenie tego, co jest w danym momencie ważne dla przedsiębiorstwa. Jakie są priorytety? Należy przeanalizować zarówno to, jakie są potrzeby, jak i to, jakie są możliwości. Może jest to czas, kiedy liczą się wyłącznie oszczędności, ponieważ budżet firmy jest ograniczony. A może wręcz przeciwnie, funduszy jest więcej niż zwykle i można sobie pozwolić na dodatkowe działania i inwestycje, które zaprocentują znaczną efektywnością w przyszłości? Dzięki określeniu kluczowych wartości, łatwiej będzie znaleźć ofertę najlepiej dopasowaną do potrzeb biznesu.

Optymalizacja kosztów energii elektrycznej w firmie

Zacznijmy więc od tego, na co powinni zwracać uwagę przedsiębiorcy, którym zależy przede wszystkim na ofercie, która pozwoli oszczędzić. Jest kilka takich ważnych elementów. Pierwszym jest typ taryfy energetycznej. W zależności od tego, jaki jest model korzystania z prądu w firmie, inny rodzaj taryfy może okazać się najbardziej korzystny. Jeśli w przedsiębiorstwie zużycie jest w ciągu doby raczej równomierne, to najprawdopodobniej najlepsza okaże się oferta standardowa, czyli jednostrefowa taryfa C11 ze stałą stawką za kilowatogodzinę. Jeśli jednak typ działalności sprawia, że zużycie nasila się nocą lub w określonych w ciągu dnia godzinach – warto wybrać jedną z taryf dwustrefowych (C12a lub C12b). W tego rodzaju rozwiązaniu niższe stawki obowiązują w godzinach pozaszczytowych. Oznacza to, że dzięki dostosowaniu rozliczeń taryfowych do czasu działań podejmowanych w przedsiębiorstwie, można zaoszczędzić dużą sumę pieniędzy.

Jeśli chodzi o oszczędności, to najbardziej się z nimi kojarzą oczywiście rabaty. W ofertach prądu dla firm również są one obecne. Warto zwracać uwagę na ich wysokość oraz czas obowiązywania – w niektórych umowach ustala się np. określony duży rabat na kilka pierwszych miesięcy, a w innych proponuje mniejszą obniżkę, ale na cały okres trwania umowy. W kwestii oszczędności i poczucia stabilności znaczenie może mieć również stała cena. Niektórzy sprzedawcy prądu oferują niezmienną stawkę przez 2 lub 3 lata umowy. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi się przejmować podwyżkami cen na rynku energii i może łatwiej przewidywać wydatki.

Ostatnim elementem bezpośrednio związanym z kwestiami finansów i oszczędności, jest to, by wybrać ofertę dopasowaną do typu biznesu. Co to oznacza? Najlepszym przykładem będą tutaj nowe firmy. Sprzedawcy energii proponują specjalnie umowy, w których zawarte są rabaty na start, niższe opłaty w pierwszych miesiącach i inne tego typu ulgi. Tego rodzaju udogodnienia są szczególnie wartościowe właśnie dla początkujących biznesów ze względu na fakt, że dla takich przedsiębiorstw liczy się zazwyczaj każdy grosz. Dlatego właśnie warto korzystać z dedykowanych ofert, bo najlepiej będą odpowiadały na firmowe potrzeby.

Oferta energii dla firmy – rozwój biznesu i wpływ na wizerunek

W przypadku gdy oszczędności są dla firmy ważne, ale jednocześnie w budżecie przedsiębiorstwa są środki pozwalające myśleć o czymś więcej niż tylko bieżących wydatkach, warto zastanowić się, jakie wartości pozafinansowe może nieść ze sobą odpowiednio dobrana oferta energii elektrycznej. Obecnie największe korzyści wiążą się z działaniami prośrodowiskowymi oraz rozwojem i wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Dobrze jest przemyśleć długoterminowy plan rozwoju biznesu – jeśli założy się w nim inwestycję np. w fotowoltaikę w firmie, można nie tylko zacząć oszczędzać tysiące złotych rocznie na rachunkach za prąd. Takie działania sprawiają również, że marka będzie znacznie lepiej postrzegana – jako ta, dla której ważny jest zrównoważony rozwój. Jest to wartość zarówno dla potencjalnych kontrahentów, jak i klientów.

Jeśli nie ma możliwości poczynienia tak znacznych inwestycji (fotowoltaika to koszt min. kilkunastu tysięcy złotych), warto zacząć od mniejszych działań. Można np. zdecydować się na eko-ofertę energii, w ramach której w zamian za niewielką miesięczną opłatę otrzymuje się certyfikat poświadczający wytworzenie prądu z odnawialnych źródeł energii w ilości odpowiadającej zużyciu w firmie. Dzięki temu jednocześnie wspiera się rozwój OZE i kreuje wizerunek biznesu przyjaznego środowisku. Kwestie związane z renomą firmy nie pozwalają na bezpośrednią ocenę skutków tak łatwo jak finansowe kalkulacje związane z oszczędnościami. Jednak warto pamiętać, że w dłuższej perspektywie wizerunek i marka ma nawet większe znaczenie niż codzienne drobne oszczędności.

Jak wybrać najlepszą ofertę prądu dla firmy?

Przedsiębiorcy wcale nie muszą wybierać pomiędzy rozwojem firmy a bieżącymi oszczędnościami. Wszystkie wartości można połączyć w jednej ofercie. Fotowoltaika to inwestycja zapewniająca zarówno korzyści wizerunkowe, jak i finansowe. Eko-oferta z gwarancją pochodzenia energii – w niej także optymalizuje się wydatki dzięki temu, że sprzedawcy prądu często w jej ramach oferują nie tylko wsparcie OZE, ale i rabaty dla odbiorców energii. Zaś wybór oferty bez dodatkowych usług, ale dopasowanej do potrzeb firmy to również szansa – ponieważ dzięki niskim kosztom możliwe jest podejmowanie działań rozwojowych w przyszłości.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Co to jest rumień zakaźny

    Rumień zakaźny to powszechnie znana infekcja, która występuje najczęściej u...

  • Jakie wyposażenie powinna posiadać profesjonalna pieczarkarnia?

    Profesjonalna pieczarkarnia to cały czas jeden z popularnych pomysłów na biznes...

  • Czy stres musi nas paraliżować?

    Czy na stres z dzisiejszych czasach już wszyscy jesteśmy skazani i musimy się...

  • Black Friday – książki okazje i wyprzedaże w 2020 roku

    Wyjątkowy czas listopadowych wyprzedaży na Black Friday, który w roku 2020 przypada...

  • Sprawdzone sposoby na stres

    Jeżeli wydaje ci się, że można uniknąć stresu, to bardzo grubo się mylisz....

  • Dlaczego niektórzy się uzależniają?

    Jednym z większych problemów społecznych są na pewno uzależnienia. Jest to...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.