Jak pozyskać klienta z segmentu B2B

Maj 17 2018 02:10PM

Choć pojęcie marketingu B2B (z angielskiego business to business) istnieje w słowniku marketerów już od dawna, współpraca z klientami z tego sektora w dalszym ciągu zdaje się być dla nich ogromnym, stresującym wyzwaniem. Pozyskanie wartościowych leadów wśród pracowników firm czy z sektora B2C wymaga nieco odrębnych umiejętności, szczególnie w prowadzeniu rozmowy.

Tymczasem wielu marketerów, prowadząc działania skierowane do klientów biznesowych korzysta z metod pozyskiwania i docierania do klienta znanych z komunikacji właśnie w segmencie B2C. Czym zatem różnią się relacje B2B i B2C i jak pozyskiwać klientów w tym pozornie trudniejszym sektorze?

Podejście do klienta B2B

Podstawowym założeniem firm podejmujących współpracę z klientem biznesowym jest najczęściej to, że klient taki jest wyjątkowo wymagający. Choć jest w tym wiele prawdy, należy pamiętać że klienci B2B to również ludzie i choć nie można podchodzić do nich jak do typowej relacji B2C, pewne schematy zachowań firm w trakcie pozyskiwania klientów biznesowych mogą być swobodnie przeniesione z sektora klientów indywidualnych. Ogromną rolę w poszukiwaniu i pozyskiwaniu klientów B2B odegrają tu więc, podobnie jak w przypadku B2C bazy danych, będące jedną z najcenniejszych zdobyczy nowoczesnego marketera.

Stworzenie profilu klienta idealnego to cel, jaki stawiają sobie dziś wszystkie działy marketingowe – niezależnie od branży. Współpraca z klientem, który może być faktycznie zainteresowany usługami danej firmy jest znacznie łatwiejsza, niż przekonywanie do nich klientów wybieranych losowo. Niestety, stworzenie dobrej bazy danych to zajęcie czasochłonne, oparte o wiele regulacji prawnych i często niewykonalne dla działu, który wcześniej nie zajmował się tego typu zadaniami. Jak zatem zdobyć klienta odpowiedniego do potrzeb firmy? Korzystając z usług profesjonalistów.

Bazy danych w sektorze B2B

Firma IPTCC to jeden z liderów w swojej dziedzinie – specjaliści w kwestiach związanych z tworzeniem baz danych pod konkretnego klienta doskonale wiedzą, jak stworzyć skuteczną i działającą strukturę przekładającą się na uzyskiwanie wysokiej konwersji realizowanych działań. Wiarygodna i na bieżąco aktualizowana baza klientów biznesowych to jeden z ważniejszych czynników wpływających na realny sukces firmy, dlatego też warto systematycznie i z odpowiednim podejściem tworzyć biznesowe bazy danych i oczywiście umiejętnie z nich korzystać.

Jak firmy zewnętrzne takie jak IPTCC tworzą bazę klientów B2B dla konkretnej firmy? Stworzenie dobrze sprofilowanej bazy otwiera drogę do skuteczniejszego pozyskania wartościowych klientów. Dookreślając grupę docelową klienci wskazują m.in. branże, lokalizacje czy inne kryteria. Dzięki tego rodzaju informacjom można lepiej spersonalizować target, zgodnie z oczekiwaniami klienta.

Jakie korzyści niesie za sobą posiadanie bazy danych?

W dobie ciągle rozwijającego się Internetu i dostępu do coraz szerszej puli różnorodnych narzędzi marketingowych można by zastanawiać się, czy bazy danych mają jeszcze sens. W końcu reklama wydaje się być przez niektórych marketingowców promowana jako nadrzędne narzędzie docierania do zainteresowanych klientów. Okazuje się jednak, że klienci z sektora B2B znacznie częściej odnajdują współpracę właśnie przez obecność w biznesowych bazach danych. W bazie znajdują się dane, które są ogólnodostępne, zatem każdy może z nich skorzystać. Jeśli jednak przedstawiciel firmy, z którym się kontaktujemy, wyrazi prośbę o zaprzestanie kontaktu, należy się do tego zastosować. Wyjątkiem są tu jednoosobowe działalności prywatne, które traktowane są jako osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Fakt ten nie zmienia jednak sytuacji, którą na rynku biznesowym można obserwować już od dawna – reklama jest skutecznym narzędziem uzupełniającym, które często pozwala pozyskać klientów do bazy danych, jednak to właśnie bezpośredni kontakt z klientem jest czynnikiem decydującym o powodzeniu lub porażce.

Nie ulega wątpliwości, że stworzenie bazy danych klientów B2B wymaga długoterminowej strategii marketingowej i nie jest możliwe z dnia na dzień. Firmy, które mogą pozwolić sobie na korzystanie z usług specjalistów do spraw sprzedaży i tworzenia baz danych są tu na uprzywilejowanej pozycji – legalny dostęp do tak wielkiej bazy potencjalnych klientów to pewny krok w dobrą stronę.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Warszawski rynek biurowy atrakcyjny dla najemców

    Rośnie popyt na powierzchnię biurową w Warszawie. W ubiegłym roku powstało...

  • Przed rozpoczęciem inwestycji, deweloper powinien wykonać badanie pod kątem skażenia gruntu

    Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Gruntownie badamy, zanim zamieszkamy”...

  • Osiedle Lawendowe – przyjazne miejsce do mieszkania dla rodzin i młodych par

    Rynek nieruchomości pierwotnych w Łodzi rozwija się bardzo dynamicznie. Szeroka...

  • Apartament w odrestaurowanej kamienicy dobrą lokatą kapitału

    Apartamenty w centralnie zlokalizowanych, odrestaurowanych kamieniach to jedne z najdroższych...

  • Większe zainteresowanie najmem napędza rynek nieruchomości

    Ponad połowa Polaków, którzy inwestują, decyduje się na nieruchomości. Rok...

  • Budowa mieszkań coraz droższa

    Na rynku mieszkaniowym hossa trwa już piąty rok z rzędu. Niskie stopy procentowe...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.