Jak prowadzić księgowość spółki?

Luty 19 2019 03:50PM

Przepisy podatkowe i księgowe stawiają spółkom wymagania, które dla wielu przedsiębiorców są dużym utrudnieniem. Zwłaszcza początkujący biznesmeni mogą mieć problem z prowadzeniem pełnej księgowości.

Księgowość spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.)

Dla wielu przedsiębiorców prowadzenie spółki z o.o. jest kwestią prestiżową. Niestety, nie może ona korzystać z uproszczonej księgowości. Każda złotówka wchodząca i wychodząca z firmy, musi być ewidencjonowana w księgach. Jednak przy dużej skali biznesu, pełna księgowość daje lepszy obraz stanu firmy, niż ewidencja przychodów i rozchodów. Ponieważ finanse spółki rozdzielone są od prywatnych środków przedsiębiorcy, to każde wsparcie finansowe firmy wymaga opłacenia nowych udziałów lub sporządzenia umowy pożyczki. Wiąże się to ze zmianami w rejestrze sądowym. Na koniec każdego roku spółka zobowiązana jest do złożenia sprawozdania finansowego. Aby go sporządzić, konieczne jest gromadzenie wszystkich faktur sprzedaży, dokumentów wykazujących koszty prowadzenia firmy i wyciągów bankowych. Zazwyczaj księgowość spółki prowadzona jest przez profesjonalne, zewnętrzne biura podatkowe. Rozliczają one księgowość miesięcznie, a na koniec roku sporządzają bilanse.

Księgowość spółki LTD.

Księgowość spółki Limited nie różni się znacząco od księgowości spółki z o.o. Tu również wymagana jest pełna księgowość i rozliczenie roczne. Prowadzenie księgowości w UK wymaga znajomości przepisów prawa podatkowego. Dokumentacja księgowa musi być skrupulatnie gromadzona i ewidencjonowana. Zestawienie roczne składane w Companies House musi być złożone terminowo i nie może zawierać błędów, gdyż grozi to nie tylko karami finansowymi, ale nawet utratą firmy. Składa się na nie kilka dokumentów. Jest to rachunek zysków i strat, obraz stanu firmy i wysokość jej zobowiązań, bilans środków trwałych i aktywów obrotowych. Oprócz bilansu rocznego dla Companies House, po roku od rozpoczęcia działania spółki, należy sporządzić roczny bilans oraz rozliczenie podatkowe do HMRC. Spółka LTD zobowiązana jest do prowadzenia pełnej księgowości i składania bilansów rocznych, nawet w przypadku zawieszenia działalności.

Jak prowadzić księgowość spółki LTD?

Księgowość spółki limited może być prowadzona miesięcznie lub rozliczana raz w roku. Nie przebywając w UK i nie śledząc zmian w prawie podatkowym, najlepiej zatrudnić do jej prowadzenia zewnętrzną firmę. Zajmie się ona wszystkimi sprawami formalnymi przedsiębiorstwa, również prowadzeniem pełnej księgowości. Chociaż samo rozliczenie roczne przez zewnętrzną kancelarię podatkową będzie tańsze, to jednak opcja miesięczna jest znacznie wygodniejsza. Zyskujemy wtedy bieżący wgląd w stan finansowy firmy, a także poczucie bezpieczeństwa, gdyż w każdej sprawie możemy liczyć na pomoc i wsparcie. Nie wolno zapominać też o tym, że spółka limited musi posiadać fizyczną siedzibę w UK i to w niej powinny znajdować się dokumenty księgowe. Przeniesienie ich w inne miejsce wymaga powiadomienia rejestru firm. Dlatego idealnym rozwiązaniem jest przechowywanie ich w kancelarii podatkowej. W przypadku kontroli z łatwością może ona przedstawić wszelkie potrzebne dokumenty. Rozliczenia miesięczne pozwalają na bieżąco ewidencjonować wszelkie dochody i koszty. Za usługi płaci się niewielki abonament miesięczny.

Pełna księgowość spółki wymaga sporządzania wielu raportów i przestrzegania terminów. Przedsiębiorca zajęty biznesem nie ma czasu na śledzenie zmian w prawie i przygotowywanie zestawień. Dlatego najkorzystniejszym rozwiązaniem jest powierzenie księgowości profesjonalistom. To gwarancja rzetelnego wykonania usług i wsparcia specjalistów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się ze specjalistami z biura Tax Angels.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze mebli do biura?

    Biuro jest wizytówką każdej firmy, dlatego powinno być gustownie urządzone....

  • Artykuły biurowe – niezbędne wyposażenie każdej firmy.

    Trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie biura bez szeregu akcesoriów, które...

  • Sposoby na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa

    Prowadzenie firmy wcale nie jest proste. Na rynku niemal w każdej branży panuje...

  • Optymalne kosztowo materiały biurowe

    Każde biuro to przestrzeń powołana do realizacji jakiegoś konkretnego celu, a...

  • Praca pochłania twój cały czas wolny? Daj sobie pomóc!

    Sprzątanie mieszkania nie musi być nudne. Owszem, świadomość tego, że czekają...

  • Organizer na biurko – dlaczego warto go mieć?

    Praca biurowa jest pracą dość specyficzną - z jednej strony wygodną, jednak...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.