Jak skutecznie rozwinąć biznes w internecie

Sierpień 23 2018 11:26AM

Raporty wyraźnie podkreślają, że za dużą część rozwoju gospodarki odpowiedzialne są małe firmy. Co roku otwierają się kolejne, jednak sporo z nich nie jest w stanie przetrwać pierwszych lat działalności. O czym pamiętać, by firma okazała się sukcesem?

Nie musisz od razu rejestrować działalności

Niestety, nowi przedsiębiorcy nie znajdą wiele udogodnień, którymi mogą się cieszyć ich odpowiednicy na Zachodzie. Tak, jest mniejszy ZUS przez dwa lata, ale na chwilę obecną to tyle. Kwota wolna od podatku jest bardzo niska. Do tego dochodzi rozbudowana księgowość, którą najczęściej zleca się księgowym.

Pierwsze lata prowadzenia działalności są zazwyczaj bardzo trudne i musi minąć trochę czasu zanim zbudujemy bazę klientów, markę oraz odpowiednią płynność finansową. Dlatego warto rozważyć pomoc inkubatora. Jak to działa? Przedsiębiorca płaci niską opłatę abonamentową (przeważnie 200-300 zł). Nie ma składek ZUS, nie musi się też martwić o zatrudnianie księgowego. Firma może wystawiać normalne faktury, tylko robi to po prostu na konto inkubatora. To znakomite rozwiązanie, z którego coraz chętniej korzystają nowi przedsiębiorcy. Pozwala ono sprawdzić w praktyce, czy nasz biznes ma szanse powodzenia. Nie ryzykujemy wiele, bo opłat na początku nie ma dużo. Dodatkowo wiele inkubatorów zapewnia pomoc dla nowych podmiotów – konsultacje a nawet giełdę zleceń.

Analiza konkurencji

Częsty błąd popełniany na starcie to niedostateczne sprawdzenie konkurencji. Nie chodzi tu tylko o same ceny i weryfikację, czy nasza usługa czy produkt jest atrakcyjna cenowo, choć jest to oczywiście jedna z podstawowych kwestii. Ważne są też inne rzeczy – gwarancja, jakość obsługi, dodatki (bonusy, zniżki), szybkość realizacji… Najlepiej takie rzeczy sprawdzić na zasadzie tajemniczego klienta i samodzielnie przekonać się jak działa konkurencja.

To o tyle ważne, że gdy otworzymy biznes to nasza marka nie będzie jeszcze znana. Stąd musimy zaoferować jakość przynajmniej na poziomie istniejącej już konkurencji.

Warto też sprawdzić konkurencję pod kątem jej działań marketingowych. Jeśli wybraliśmy już konkretną niszę to taką analizę można zlecić specjaliście lub zewnętrznej firmie. Warto tu sprawdzić działania w obszarze reklam (Facebook, Adwords, inne), pozycjonowania czy content marketingu, taką analiżę może wykonać większość firm zajmujących się na co dzień marketingiem internetowym, wyjaśnia przedstawiciel firmy Carted. Niektóre firmy prowadzą też marketing szeptany, to również obszar warty sprawdzenia.

Klienci – podstawa sukcesu

Jaki jest plan na pozyskiwanie nowych klientów? Czasem na początku biznes ma klientów z polecenia. To zawsze pomaga, ale jest to za mało w kwestii strategii rozwoju. Aby firma rosła, potrzebni są nowi klienci i strategia ich pozyskiwania.

Żyjemy w czasach nowoczesnych technologii i to one pozwalają na łatwe dotarcie do klienta. Trzeba jednak odpowiednio je wykorzystać. Po pierwsze podstawy – strona internetowa oraz profile w social media. Dzięki temu będziemy mogli prowadzić działania promocyjne.

Nie można ograniczyć się tylko do pozycjonowania strony. Tak, skuteczne pozycjonowanie może pomóc w rozwoju, ale często zajmuje ono nawet rok i dłużej. Trzeba pracować nad promocją z pomocą różnych kanałów równocześnie – reklamy Adwords, reklamy na Facebook czy Instagram, pozycjonowanie… Przy okazji będzie można sprawdzić, który kanał tak naprawdę działa najlepiej i pozwala dotrzeć do największej liczby odbiorców przy najniższym koszcie.

Reklamy dają nam wiele możliwości targetowania odbiorców, często po bardzo konkretnych parametrach. Dlatego tak ważne jest zabezpieczenie budżetu już od samego początku. W przypadku reklam nie można zapominać o testach. Warto sprawdzić różne kreacje reklam, grafiki, hasła a także przetestować różne grupy odbiorców. Takie testy mogą zająć trochę czasu, ale dzięki nim będziemy wiedzieć dokładnie, które reklamy działają najlepiej i będziemy mogli przeznaczyć na nie większy budżet.

Komunikacja, budowa marki

Przy rozwoju firmy nie można zapominać o budowie marki i komunikacji z klientami. Można to robić na wiele sposobów – prowadzić bloga firmowego, zadbać o regularne wpisy na Facebook czy Instagram. Obecnie jest naprawdę wiele sposobów na dotarcie do nowych klientów i utrzymanie kontaktu z nimi. Istotna jest tutaj systematyczność tzn. takie posty powinny być publikowane regularnie, tak by podtrzymać komunikację i docierać do nowych zainteresowanych.

Jeśli poważnie podchodzimy do budowy marki to trzeba też śledzić co ludzie piszą o naszej firmie w internecie. Dzięki temu wiemy dokładniej, co mówią o nas klienci i jesteśmy też w stanie zareagować w razie awaryjnej sytuacji. Pomogą tu narzędzia jak Brand24 czy Google Alerts.

Podsumowanie

Powyżej przedstawiliśmy kilka istotnych kwestii, o których trzeba pamiętać przy otwieraniu nowego biznesu. Początki często są trudne, ale trzeba też pamiętać, że obecnie jest naprawdę sporo nowoczesnych technologii, które ułatwiają start. Trzeba tylko je odpowiednio wykorzystać.

 

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Słabnie koniunktura na europejskich rynkach nieruchomości. Wyjątkiem jest Polska

    Aktywność zagranicznych inwestorów na polskim rynku nieruchomości wciąż rośnie....

  • Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

    Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych,...

  • Na popularności zyskuje budownictwo modułowe

    Budownictwo modułowe nie jest już symbolem architektury tymczasowej. Tą metodą...

  • Jak wygląda kontener mieszkalny?

    Czy mieszkanie w kontenerze może być wygodne? Okazuje się, że współczesne kontenery...

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.