Jak ułatwić wprowadzenie PPK w firmie?

Lipiec 23 2019 01:59PM

W największych przedsiębiorstwach, zatrudniających więcej niż 250 pracowników, Pracownicze Plany Kapitałowe weszły w życie już 1 lipca 2019 roku. Co to jest PPK i na co warto zwrócić uwagę przy ich wdrażaniu?

Pracownicze Plany Kapitałowe to dobrowolny i prywatny system długoterminowego oszczędzania, który ma na celu podniesienie stabilizacji finansowej Polaków po zakończeniu ich kariery zawodowej. Program PPK skierowany jest do ponad 11 miliona obywateli.

Jak działa PPK?

W Pracowniczych Planach Kapitałowych na dodatkową emeryturę odkłada nie tylko pracownik, ale także jego pracodawca i państwo.

Uczestnika PPK obowiązują wpłaty podstawowe – obowiązkowe, w wysokości 2 proc. wynagrodzenia brutto – i dodatkowe, nieobowiązkowe, wynoszące do 2 proc. wynagrodzenia. Podobne składki ma obowiązek opłacać pracodawca. Co miesiąc dokonuje on wpłaty na rachunek uczestnika PPK w wysokości 1,5 proc. wynagrodzenia brutto i, dodatkowo jeśli wyrazi taką chęć, do 2,5 proc. wartości pensji brutto pracownika.

Ale to nie wszystko. Po trzech miesiącach od przystąpienia do PPK państwo przelewa na indywidualny rachunek uczestnika PPK finansowaną z Funduszu Pracy tzw. „wpłatę powitalną” w wysokości 250 zł, a co roku – dopłatę roczną w wysokości 240 zł.

Na co warto zwrócić uwagę przy wdrażaniu programu PPK?

Pracodawca, który wdraża Pracownicze Plany Kapitałowe powinien wraz z reprezentacją pracowników wybrać odpowiednią instytucję finansową, zawrzeć z nią umowę o zarządzanie PPK i, w imieniu i na rzecz pracowników, podpisać umowę o prowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Przy wyborze instytucji zarządzającej i prowadzącej PPK ważne jest to, by miała ona doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami i dawała wsparcie merytoryczne oraz techniczne. Istotne jest również to, by pracownicy danej instytucji byli przeszkoleni w dziedzinie PPK i, w związku z tym, świadczyli profesjonalną obsługę uczestników programu związaną m.in. z dokonywaniem dodatkowych wpłat, rezygnacją z uczestnictwa w PPK czy transferem środków z PPK od poprzedniego pracodawcy.

Przy wyborze instytucji pracodawca powinien również uwzględnić m.in. warunki zarządzania aktywami oraz interes osób zatrudnionych.

Choć wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych może wydawać się początkowo skomplikowane, wybór odpowiedniego, doświadczonego towarzystwa funduszy inwestycyjnych może znacząco ułatwić ten proces. Więcej o Pracowniczych Planach Kapitałowych dowiesz się na stronie https://www.pkotfi.pl/ppk-z-pko-tfi/.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • W czym może pomóc HeadHunter?

    Szukając idealnego pracownika do naszej firmy, bierzemy pod uwagę liczne aspekty...

  • Biuro musi być dobrze wyposażone

    Artykuły biurowe na pewno nie są tematem, który byłby dla nas chociażby w najmniejszym...

  • Drukarnia internetowa: dlaczego warto z niej skorzystać?

    Internet na dobre wkroczył do naszego życia. Towarzyszy nam dzisiaj na każdym...

  • Czy warto kupić podstawkę pod laptopa?

    Z laptopów na co dzień korzysta coraz więcej osób. Są mobilne, można korzystać...

  • Jak zarobić więcej na lokacie?

    Zaledwie 14% Polaków przeznacza swoje środki na inwestowanie w ryzykowne instrumenty...

  • Soki czy kompoty w pracy?

    Przyjęło się, że do obiadów w bardzo wielu domach podawany jest kompot. Wiadomo,...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.