Kontakt dla klientów

Kwiecień 3 2020 09:04AM

Klient jest najważniejszy w każdym biznesie, a jedną z metod dbania o jego zadowolenie jest szybkie rozwiązywanie problemów, na jakie on natrafi. Idealnym rozwiązaniem do tego jest infolinia, gdzie wyszkoleni pracownicy mogą szybko i skutecznie pomóc rozwiązać wiele problemów. Infolinia często jest również wspomagana rozbudowanym asystentem, który może przełączyć dzwoniącego klienta do odpowiedniego działu. Zastosowanie infolinii jest bardzo szerokie. Często jednocześnie pełni rolę informacyjną i rozwiązywania problemów oraz sprzedażową. Oczywiście bardzo wiele zależy od obsługujących infolinię pracowników. Na temat technicznych zastosowań dowiecie się więcej na stronie kontaktinfolinia.pl.

Pracownik idealny

Pierwszy kontakt jaki mamy z firmą, to zazwyczaj kontakt z infolinią. Od tego na kogo trafimy i jak zostaniemy obsłużeni często zależy nasza opinia o firmie. Dlatego wybierając pracowników obsługujących klientów należy przeprowadzić odpowiednią selekcję. Do pożądanych cech przyszłego pracownika, który będzie rozwiązywał problemy klientów zaliczymy:

Komunikatywność. Podstawowa cecha wymagana u każdego pracownika na infolinii. Dobry pracownik musi zrozumieć dokładnie, co mówi klient oraz potrafić w sposób jasny, wyraźny udzielić odpowiedzi.

Entuzjazm i empatia to dwie bardzo pożądane cechy, po pierwsze klient wyczuwa kiedy pracownik infolinii pracuje „za karę” a kiedy wykonuje swoje obowiązki z przyjemnością. Również bardzo ważne jest to, aby pracownik potrafił wczuć się w rolę klienta i zrozumiał jego problemy.

Do tego dochodzą cechy takie jak cierpliwość i odporność na stres. Nie są to jedyne wymagane cechy, ale jeżeli te są spełnione, to już jest duża szansa na sukces.

Ostatnim ważnym elementem jest szybkość nauki i przyswajanie nowych wiadomości.

Kadra to nie wszystko

Oczywiście oprócz wysoko wykształconej kadry pracowników niezbędne jest odpowiednie zaprojektowanie i wdrożenie infolinii od strony technicznej. To jak będzie ona funkcjonowała zależy od kilku czynników. Między innymi ważne jest, jakiego rodzaju wybierzemy oprogramowanie. Zupełnie inne jest potrzebne w przypadku udzielania informacji a całkiem inne jeżeli obsługujemy klientów i potrzebujemy mieć dostęp do informacji na przykład takich jak rodzaj wykupionej usługi czy problemy z jakimi klient zgłaszał się wcześniej. W tym pomoże infolinia skonfigurowana z systemem CRM. Takie rozwiązania zazwyczaj spotykamy w każdej dużej firmie obsługującej problemy klientów i jednocześnie oferującej sprzedaż usług.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Co można przechowywać w chmurze?

    Różnorodność plików i danych, jakie można przechowywać w chmurze jest niesłychanie...

  • Czym są karty charakterystyki?

    W łańcuchu dostaw między producentem lub dostawcą a konsumentem niezwykle ważnym...

  • Jak uratować zalany telefon?

    Wypadki chodzą po ludziach. Po urządzeniach też. Niektórzy mają wyjątkowego...

  • Najlepsze komedie na Netflix

    Czeka Cię leniwy wieczór? Chcesz nadrobić zaległości filmowe? Oglądanie filmów...

  • Dobry zegarek męski do 500 zł na prezent? 11 propozycji!

    Dobry zegarek męski to taki, który spełnia oczekiwania swojego właściciela....

  • Seriale Marvela bez supermocy

    Z pewnością większość z nas miała styczności przynajmniej z jednym z seriali...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.