Na co zwracać uwagę przy wyborze mebli do biura?

Lipiec 1 2019 05:33PM

Biuro jest wizytówką każdej firmy, dlatego powinno być gustownie urządzone. Jest to też miejsce w którym przebywają nasi pracownicy przez co najmniej 8 godzin dziennie. Zatem powinniśmy zadbać o to, aby było wygodne i estetyczne, zachęcało do pracy i pozwalało się skupić. Na to w dużej mierze wpływają odpowiednie meble biurowe.

Cechy dobrych mebli do biura

Idealne meble biurowe powinny spełniać kilka wymagań. Przede wszystkim, powinny być solidne, wykonane z dobrych materiałów. Będą używane przez wiele lat, dlatego muszą wykazać się odpornością na codzienne użytkowanie. Odklejające się listwy czy zacinające szuflady nie tylko będą źle wyglądać, ale też przysporzą frustracji.

Kolejną pożądaną cechą jest ergonomiczność mebli. Oszczędzając na meblach, oszczędzasz na zdrowiu. Nie musisz dokonywać kosmicznych wydatków, ale Twój zakup powinien pochodzić od sprawdzonych producentów, którzy mają certyfikaty dostosowania mebli do wymogów Unii Europejskiej. Na biurku powinno znajdować się wystarczająco miejsca i powinno być odpowiedniej wysokości. Zadbaj o ilość oraz pojemność szaf i szuflad. Pamiętaj, że lepiej jest kupić za duże, niż za małe – wraz z rozwojem firmy będziesz potrzebował więcej miejsca.

Krzesło jest podstawą!

Dobre krzesło jest warte swojej ceny. Jest to naszym zdaniem najważniejszy mebel w biurze. Krzesła biurowe powinny być ergonomiczne, czyli pozwalać na zachowanie sylwetki w odpowiednej pozycji. Dobre krzesło musi mieć możliwość dopasowania zmiany wysokości siedziska oraz kąt nachylenia oparcia. Najlepsze modele mają dodatkowe zagłówki i poduszki na odcinek lędźwiowy oraz regulację podłokietników. Jeśli krzesło jest odpowiednio dobrane, znacznie odciąży zarówno kręgosłup, jak i mięśnie ud. Pozwala to na zachowanie zdrowia nawet po wielogodzinnej pracy.

Zwróć uwagę na materiał obicia – powinno być przyjemne w dotyku, pasować stylistyką do reszty wystroju, ale też być odporne na codzienne długie użytkowanie – ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne. Ważne jest aby było łatwe w utrzymaniu w czystości.

Jak dobrać meble biurowe do pracowników?

Pracownicy powinni być na pierwszym miejscu. Każdy z nich różni się jednak typem sylwetki, wzrostem oraz preferencjami. Dlatego wybierz linię z szeroką gamą produktów, których atrybuty możesz regulować, np. wysokość blatu biurka. Dobrze sprawdzą się w tym przypadku meble modułowe. Dzięki spójnej linii, wystrój będzie elegancki i stylowy, a możliwość regulacji pozwoli na dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb pracowników. Pamiętaj, że meble niewygodne będą skutkować szybszym zmęczeniem, co oznacza niższą efektywność pracy.

Gdzie kupić meble biurowe?

Wysokiej jakości mebli do biura, które są ergonomiczne, wygodne oraz eleganckie niestety nie znajdziesz w popularnych sklepach meblarskich. Solidne wyposażenie swoje kosztuje. Jednak jest to jednorazowy wydatek, który jest konieczny. Poszukaj profesjonalnych sklepów, specjalizujących się właśnie w meblach biurowych. Będziesz wtedy miał pewność, że są one wysokiej jakości i będą działać bez zarzutu przez wiele lat.

Meble, które podwyższają prestiż i komfort pracy

Wyposażenie biura wpływa na wizerunek firmy. Jest to oczywiste zwłaszcza w przypadku mebli w pokojach przeznaczonych do rozmów z klientami, ale bardzo dużą rolę grają też meble dla pracowników. Solidnie wykonane, o wysokiej jakości i w estetycznej stylistyce – pokazują firmę w dobrym świetle, a jednocześnie cieszą oko. Pracownicy, którzy przebywają w przyjemnym otoczeniu, mają lepsze samopoczucie, a zatem – pracują bardziej wydajniej.

Podsumowując: zwróć uwagę, aby zakupić meble funkcjonalne, dobrze wykonane i ładne. Zaplanuj budżet, ale uwzględnij fakt, że zbyt tanie meble nie będą mieć wysokiej jakości i prawdopodobnie trzeba będzie ponowić zakup w przyszłości.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze mebli do biura?

    Biuro jest wizytówką każdej firmy, dlatego powinno być gustownie urządzone....

  • Artykuły biurowe – niezbędne wyposażenie każdej firmy.

    Trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie biura bez szeregu akcesoriów, które...

  • Sposoby na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa

    Prowadzenie firmy wcale nie jest proste. Na rynku niemal w każdej branży panuje...

  • Optymalne kosztowo materiały biurowe

    Każde biuro to przestrzeń powołana do realizacji jakiegoś konkretnego celu, a...

  • Praca pochłania twój cały czas wolny? Daj sobie pomóc!

    Sprzątanie mieszkania nie musi być nudne. Owszem, świadomość tego, że czekają...

  • Organizer na biurko – dlaczego warto go mieć?

    Praca biurowa jest pracą dość specyficzną - z jednej strony wygodną, jednak...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.