Skuteczne rozwiązania w walce o klienta

Grudzień 4 2019 04:38PM

Zwiększenie poziomu motywacji i sprzedaży – kto nie marzy o takich efektach dla swojej firmy. Ze względu na dużą konkurencyjność z roku na rok jest to zadanie coraz trudniejsze dla każdego przedsiębiorcy. Niezależnie od tego czy mowa o dużej, średniej czy małej firmie, każda musi walczyć o uwagę i lojalność klienta. Na szczęście pomóc w tym mogą programy lojalnościowe i motywacyjne.

Obecnie aż 65% firm rozwija programy wsparcia sprzedaży. To o 20% więcej niż przed trzema laty. Duży wzrost zainteresowania taką formą aktywizacji zarówno klientów, handlowców jak i kontrahentów świadczy o jej wymiernej skuteczności. Potwierdzają to również wyniki badań. Według badania ICAN Institute „Wyzwania sprzedaży 2019”, przeprowadzonego na zlecenie Edenred Polska, w samym 2018 roku 67% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20%. Ogromny wpływ na te wyniki miało właśnie m.in. wdrożenie programów lojalnościowych.

Lojalność na rynku B2B i B2C

Obok takich liczb żaden przedsiębiorca nie powinien przechodzić obojętnie. Szczególnie, że program lojalnościowy czy też wsparcia sprzedaży daje niemal nieograniczone możliwości aktywizacji różnych grup, które wpływają na sukces firmy. Aż 91% uczestników programów wsparcia sprzedaży to klienci z segmentu B2B. Przede wszystkim punkty handlu hurtowego (96%) oraz sprzedaży detalicznej (78%). Co drugi program jest skierowany do konsumentów. Kolejną grupą odbiorców, o którą możemy zadbać poprzez programy lojalnościowe, są wewnętrzne siły sprzedaży.  Ważne jest to, aby zarówno program, jak i nagrody dopasować do każdego segmentu grupy docelowej, biorąc pod uwagę m.in. wielkość fimy, branżę czy też stanowisko. Co innego zadziała na przedstawicieli handlowych, co innego na właścicieli firm, a co innego na ekspedientów, kasjerów czy montażystów itp.

Potencjał do zwiększenia sprzedaży

Zarówno właściciele dużych, jak i średnich oraz małych firm dostrzegają szereg korzyści z wdrożenia programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Według wspomnianego raportu ICAN Institute, aż 97% badanych podkreśla, że programy dają potencjał do zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. Z kolei 84% twierdzi, że programy pozwalają zwiększyć i utrzymać motywację klientów. 83% z kolei uważa, że programy wspierają promocję usług i produktów firmy. Dodatkowo programy wsparcia sprzedaży pozwalają na szybki i realny zwrot z inwestycji, pomagają zoptymalizować koszty firmy, a także utrzymać wysoką motywację uczestników.

Program wsparcia sprzedaży krok po kroku

— Warunkiem osiągnięcia takich, jak opisane powyżej efektów, jest odpowiednie przygotowanie i wdrożenie programu — podkreśla Magdalena Bednarz, Product Line Business Manager w Edenred. — Pierwszym aspektem, o który trzeba zadbać jest zdefiniowanie pożądanego celu, który chcemy osiągnąć. Następnie określenie grupy odbiorców. Niezbędne jest także ustalenie budżetu, a także mechanizmu programu. Żaden program nie zakończy się sukcesem, jeśli nie zadbamy też o atrakcyjne nagrody — dodaje. Co jednak z perspektywy uczestników programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży oznacza określenie „atrakcyjne nagrody”. Każdy z pewnością podał by swoją definicję, dlatego też organizator powinien zapewnić każdemu swobodę wyboru i dostępność nagród.

Nagrody na miarę potrzeb

— Tu z pomocą przychodzą przedpłacone karty premiowe Edenred, które obok nagród rzeczowych i rabatów są najczęściej wybieranymi nagrodami w programach — mówi Bednarz. —  Korzyści z wprowadzenia takiej nagrody osiągają zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy. Aż dla 98% firm jest to atrakcyjna forma nagradzania, a dodatkowo łatwa w obsłudze. Wybór karty przedpłaconej nie jest dla organizatora obciążeniem logistycznym, jest to elastyczna, różnorodna i dopasowana do oczekiwań uczestników nagroda — podkreśla.

Nie dziwi więc, że już co drugi program lojalnościowy w Polsce wykorzystuje karty przedpłacone w katalogu nagród. Karty sprawiają, że to uczestnik programu decyduje jaki ostateczny kształt przybierze nagroda. Są one akceptowane w sklepach na całym świecie, jak i w Internecie, można także płacić zbliżeniowo z Apple Pay i Google Pay.

Dodatkowo długi termin ważności kart sprawia, że można je wydać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wiele razy zasilać różnymi kwotami. Karty są zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród łatwe i przejrzyste. Karty dodatkowo wpływają na pozytywne doświadczenia z marką. Ze względu na ich atrakcyjność, swobodę i prostotę użycia. Wszystko to sprawia, że uczestnicy chętniej przystępują do programu i chcą się w niego angażować.

Wsparcie i wiedza

Dzięki tak skutecznym rozwiązaniom żaden przedsiębiorca nie musi się martwić o to czy jego program odniesie sukces. Zaś właściciele firm, którzy wciąż odkładają w czasie wdrożenie programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży mogą skorzystać z fachowej pomocy i wsparcia doświadczonego partnera, jakim jest Edenred. Taka współpraca z pewnością przyniesie szybki zwrot z inwestycji.

Więcej informacji na lojalnosc.edenred.pl

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Dlaczego niektórzy się uzależniają?

    Jednym z większych problemów społecznych są na pewno uzależnienia. Jest to...

  • Awarie sprzętów domowych. Co robić?

    Urządzenia AGD znacznie ułatwiają nam codzienne funkcjonowanie. Czynności, które...

  • 3 sposoby na efektowną dekorację pokoju dziecka

    Jak urządzić pokój dziecka? To pytanie, które spędza sen z powiek wielu rodzicom....

  • Jak chronić meble przed zarysowaniami?

    Zastanawiasz się co zrobić, by Twoje ulubione meble wyglądały jak nowe i nie...

  • Dezynfekcja w Warszawie zaczyna być standardem

    Czyste powietrze to element niezbędny do życia. Z tego faktu wszyscy doskonale...

  • Co musisz wiedzieć o wymianie dowodu rejestracyjnego?

    Dowód rejestracyjny to jeden z najważniejszych dokumentów, który kierowca powinien...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.