Teraz jest 2018-07-16, 03:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-08-18, 19:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-06-21, 18:58
Posty: 274
Przedsiębiorca tonie w papierkach

Zapłata zaliczek na podatek i składek na ZUS, a także dokonywanie rocznych rozliczeń z fiskusem nie wyczerpują listy obowiązków przedsiębiorcy. Osoba prowadząca działalność opodatkowaną na zasadach ogólnych ma obowiązek prowadzenia księgowości - najczęściej w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, rzadziej w formie ksiąg rachunkowych. To samo dotyczy przedsiębiorcy opodatkowanego liniowo. Ryczałtowiec ma na głowie ewidencję przychodów. Do tego dochodzą ewidencja lub wykaz środków trwałych, ewidencja przebiegu pojazdu... A jeśli jeszcze przedsiębiorca zatrudnia pracowników, to także masa obowiązków związana choćby z ich podatkami. Dodatkowe skomplikowane operacje pojawiają się, jeśli firma handluje z zagranicą i jest VAT-owcem.

Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza tych mniejszych, próbuje radzić sobie z tym wszystkim samodzielnie. Inni zlecają prowadzenie księgowości swojej firmy fachowcom. Czasami znajomym, innym razem poleconym przez znajomych, wynalezionych w sąsiedztwie albo za pośrednictwem mediów czy internetu, niekiedy zupełnie przypadkowym. Co lepsze? Czy księgowość prowadzić samemu, czy zlecić to fachowcowi?

Ten, kto brnie przez papierki samodzielnie, nie ponosi kosztów wynajęcia fachowca. I ma cały czas pieczę nad tym, co się w jego księgach i ewidencjach dzieje, a tym samym, co dzieje się z jego pieniędzmi (podatkami). Ale traci dużo czasu i jeśli nie jest biegły w przepisach, rachunkach, a czasami także rachunkowości, może narobić błędów. Ot, wystarczy, że wrzuci w koszty coś, czego nie powinien wrzucać, i kłopoty gotowe (jeśli fiskus się tego dopatrzy). Oczywiście fachowiec też może się rąbnąć, dlatego warto wybierać biura rachunkowe czy doradców podatkowych, którzy mają licencje Ministerstwa Finansów i ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za wyrządzone szkody. Wynajęcie zawodowca do prowadzenia ksiąg i rozliczeń z fiskusem oraz ZUS zdejmie z przedsiębiorcy kupę obowiązków i oszczędzi mu mnóstwo czasu. Ale to kosztuje. Ile?

Oczywiście oddanie się w ręce zaprzyjaźnionego fachowca, który poprowadzi papiery firmy za półdarmo, na boku, może być atrakcyjne finansowo, ale koszty jego ewentualnych pomyłek spadną wtedy na przedsiębiorcę. Lepiej więc może poszukać fachowca z licencją i ubezpieczeniem. Najczęściej firmy podpisują z biurami rachunkowymi umowy, w których przyjmują na siebie obowiązek zapłaty stałego abonamentu. Jego wysokość zależy od wielkości firmy, rodzaju płaconych przez nią podatków i stopnia skomplikowania prowadzonej w związku z tym księgowości. Wpływ na cenę ma też liczba dokumentów, które w miesiącu będzie musiał przerobić księgowy. Im więcej dokumentów, tym wyższa cena jego usługi. Według serwisu Cennik-usług.pl zlecenie prowadzenia pełnej księgowości to wydatek od 300 do 2000 zł, ale czasami może być więcej. Ryczałt ewidencjonowany jest prostszy i tańszy - tu ceny zaczynają się nawet od kilkudziesięciu złotych, kończą na 370 zł miesięcznie. Jeśli jednak dochodzi do tego VAT, mogą przy dużej liczbie dokumentów podskoczyć nawet do 1000 zł. Nieco droższe jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, tu przy dużej liczbie dokumentów cena może przeskoczyć nawet 600 zł miesięcznie. Karta podatkowa jest najtańsza - ceny zaczynają się od 50 zł.

Źródło: Poradnik Przedsiębiorcy


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 
google adsense
Szczegóły postu
PostNapisane: 2013-07-11, 14:19 
Offline

Dołączył(a): 2013-05-31, 12:06
Posty: 37
Według badań Polska jest nie przyjaznym krajem dla prowadzenia działalności. Podatnicy żyją w przekonaniu, iż urzędnik zawsze ma rację. Nie dziwię się, skoro wszelkie wątpliwości podatkowe są rozwiązywane na niekorzyść przedsiębiorcy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2013-07-12, 09:22 
Offline

Dołączył(a): 2013-04-18, 16:13
Posty: 32
Tak, to prawda. Poza tym konieczność dołączania miliona załączników do prostej procedury jest śmieszna!


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2013-12-17, 13:12 
Offline

Dołączył(a): 2013-12-05, 11:05
Posty: 128
Biurokracja to nasza zmora! Mam nadzieję, że planowane zmiany, które mają ją ograniczyć wejdą w końcu w życie i to jak najszybciej! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2014-03-13, 22:04 
Offline

Dołączył(a): 2014-03-13, 21:47
Posty: 6
Najlepiej pokazał to Kiepski jak był urzędnikiem to pokazuje jak dział nasze prawo. Jak macie problemy to polecam biuro rachunkowe radom


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2014-06-25, 16:42 
Offline

Dołączył(a): 2014-05-09, 20:18
Posty: 8
Bardzo trafne spostrzeżenie, autor wątku trafił w samo sedno. Można nawet wszystko robić samemu, ale wtedy zostawia się mało miejsca na prowadzenie własnej działalności dlatego na prawdę warto powierzyć takie sprawy w dobrym biurze rachunkowym - przykładem może być KFK EXPERT z Katowic http://kancelaria-expert.pl/prowadzenie-ksiegowosci-katowice
koszty są zbliżone do tych o których pisze autor, ale w wielu przypadkach nawet tańsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 
google adsense
Szczegóły postu
PostNapisane: 2014-07-07, 12:34 
Offline

Dołączył(a): 2013-12-05, 11:05
Posty: 128
Dochodzą mnie słuchy, że będą uproszczenia. Przez e-PUAP załatwimy praktycznie wszystko. Trzymam kciuki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2014-11-07, 16:51 
Offline

Dołączył(a): 2014-11-07, 16:26
Posty: 2
To naprawdę nic nowego, we wszystkich rankingach zajmujemy jedno z ostatnich miejsc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2015-02-20, 07:26 
Offline

Dołączył(a): 2014-12-10, 14:59
Posty: 21
A zatrudniacie jakieś biuro księgowe coś jak np. http://compendio.com.pl/dlaczego_my.html czy raczej sami zajmujecie się tymi wszystkimi papierkami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2015-02-25, 13:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-01-15, 22:11
Posty: 18
Przedsiębiorca tonie, bo nie potrzebnie zawala sobie głowę księgowością, powinien zlecić to profesjonalistą i miec problem z głowy :) Ja tak zrobiłam i teraz WIOL wykonuje za mną pełną księgowość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2015-03-16, 13:20 
Offline

Dołączył(a): 2015-03-02, 14:33
Posty: 114
Zgadzam sie z tym, że lepiej zlecić papierki kancelarii, to mega odciąża. Diana też korzystam z tego biura :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
 
google adsense
Szczegóły postu
PostNapisane: 2015-07-03, 11:20 
Offline

Dołączył(a): 2013-12-05, 11:05
Posty: 128
Niestety biurokracja jest przytłaczająca. Można prowadzić księgowość samodzielnie, ale odbywa się to kosztem cennego czasu, który można przeznaczyć na rozwój firmy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2015-09-08, 11:18 
Offline

Dołączył(a): 2015-09-08, 10:14
Posty: 45
Miałem przyjemność być w delegacji przez kilka lat w USA i to, jaka tam jest biurokracja to dopiero jest szał. Ta nasza to się chowa. Generalnie tam na wszystko musi być papier, decyzja i zgoda. DO tego zasady przechowywania dokumentów potrafią wywołać ból głowy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2015-10-12, 17:40 
Offline

Dołączył(a): 2015-03-18, 10:47
Posty: 60
Mnie najbardziej denerwuje to podejście, że urzędnik działa dla państwa, a nie dla przedsiębiorcy - chociaż powinno być to równoznaczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
PostNapisane: 2016-06-13, 07:48 
Offline

Dołączył(a): 2015-03-02, 14:33
Posty: 114
Można nie tonąć powierzając swoją księgowość dobrej firmie. Ja korzystam z https://www.wiol.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 2.2.09.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46/1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.