Ponad 50 proc. polskich konsumentów wybiera płatności bezgotówkowe

Luty 19 2018 11:22AM

Polacy polubili płatności bezgotówkowe – preferuje je ponad 50 proc. konsumentów, głównie ze względu na wygodę i oszczędność czasu. W obiegu znajduje się blisko 38 mln kart płatniczych. Zyskują przede wszystkim płatności zbliżeniowe – w ten sposób płacimy trzykrotnie częściej niż nasi europejscy sąsiedzi. Wciąż jednak nie wszędzie można zapłacić kartą – terminali brakuje zwłaszcza w małych i średnich punktach usługowo-sprzedażowych. – Wzrost płatności bezgotówkowych w Polsce jest dostrzegalnym trendem. Doskonale obrazuje go wzrost udziału takich transakcji w stosunku do gotówki w całej liczbie transakcji detalicznych. Jeszcze 10 lat temu ten stosunek wynosił 2 proc., a obecnie przekracza 20 proc. Polscy konsumenci korzystają z transakcji zbliżeniowych trzykrotnie częściej niż ich europejscy sąsiedzi – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Maja...

Przybywa galerii handlowych przy dworcach kolejowych i autobusowych Przybywa galerii handlowych przy dworcach kolejowych i autobusowych

W polskich miastach – na wzór zachodnioeuropejskich...

Luty 14 2018 04:38PM
W ciągu 2 lat rynek handlu w internecie urośnie do 60 mld zł

2018 rok przyniesie dalszy wzrost rynku e-handlu, nawet o 30 proc. Jego wartość może wzrosnąć do blisko 60 mld zł do 2020 roku – szacują eksperci Tpay.com. Za tak dużą dynamiką pójdzie także wzrost liczby transakcji bezgotówkowych,...

Luty 9 2018 03:24PM
  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polska liderem w europejskim rankingu cyfryzacji

    Polski głos dotyczący cyfryzacji i Jednolitego Rynku Cyfrowego oraz swobody przepływu...

  • Przedsiębiorcom rodzinnym ufa ponad 50 proc. Polaków

    Ponad 50 proc. Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do przedsiębiorców...

  • Polska drugim w Europie producentem wyrobów tytoniowych

    175 mld sztuk papierosów i 27 tys. ton innych wyrobów tytoniowych – tak duża...

  • Jednolity Rynek Cyfrowy wśród tegorocznych priorytetów UE

    Jednolity Rynek Cyfrowy ma pobudzić innowacje i unijne PKB, a także stworzyć...

  • Polscy producenci żywności umacniają swoją pozycję na europejskich rynkach

    18 proc. polskich firm z sektora spożywczego planuje w ciągu trzech najbliższych...

  • Polska branża spożywcza nie radzi sobie z marketingiem

    Firmy z sektora spożywczego nie traktują marketingu jako priorytetu i tną wydatki...

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa

Komentarze rynkowe

Branżę zakupową czekają rewolucyjne zmiany

Branżę zakupową czekają duże zmiany. Nowoczesne systemy informatyczne, druk 3D, analityka big data i internet rzeczy to narzędzia, które w największym stopniu wpłyną na procesy zakupowe. Dzięki optymalizacji tego obszaru, firmy są […]

Szanse i wyzwania dla branży wynajmu aut

Od kilku lat branża wypożyczania samochodów notuje spore wzrosty. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, rynek Rent a Car w ubiegłym roku urósł o […]

Klienci w centrach handlowych szukają przestrzeni rozrywkowej i wygodnych zakupów

W Polsce działa ponad 500 galerii handlowych, a w II połowie 2017 roku do użytku ma zostać oddanych ok. 350 tys. mkw. nowej powierzchni. Centra handlowe o silnej, ugruntowanej pozycji przyciągają najemców. […]

Do 2020 roku LPP, właściciel marki Reserved, zainwestuje w rozwój sieci sklepów 1,5 mld zł

LPP, założona w Gdańsku firma odzieżowa, nie zwalnia tempa rozwoju i deklaruje, że do 2020 roku przeznaczy 1,5 mld zł na inwestycje w sieć salonów stacjonarnych. Ponadto stawia na rozwój segmentu kreatywnego – do […]

Do końca 2018 roku rynek przesyłek kurierskich w Polsce będzie wart 6,4 mld zł

Handel internetowy jest głównym motorem napędzającym branżę kurierską. Do rozwoju przyczyniają się także rosnący handel międzynarodowy i dobra sytuacja gospodarcza w Polsce. Eksperci prognozują, że do końca przyszłego roku rynek przesyłek kurierskich urośnie […]

« Starsze informacje   Nowsze informacje »

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Wiadomości

Ograniczenie handlu w niedziele może zmniejszyć obroty sklepów Ograniczenie handlu w niedziele może zmniejszyć obroty sklepów

11 i 18 marca to pierwsze niedziele, w które konsumenci nie będą mogli zrobić zakupów. W tym...

Eksport polskiej żywności rośnie w tempie dwucyfrowym

Promocja polskiej żywności na nowych rynkach i wsparcie dla eksportu to największe wyzwania, jakie...

Mieszkańcy małych miast z łatwiejszym dostępem do e-administracji

W blisko 4,7 tys. placówek Poczty Polskiej na terenie całego kraju można zakładać Profil Zaufany,...

Inwestowanie

Polskie firmy nie boją się inwestowania Polskie firmy nie boją się inwestowania

Polska gospodarka przoduje w Europie pod względem tempa rozwoju. Z dynamiką PKB na poziomie 5,1 proc....

Nieruchomości i obligacje korporacyjne mogą być czarnym koniem inwestycji w 2018 roku

Fundusze akcji rynków wschodzących dały zarobić najwięcej w 2017 roku. Polacy jednak wciąż najchętniej...

W Gdańsku powstaną nowe magazyny na ropę naftową

Dwa zbiorniki na ropę naftową o pojemności 100 tys. metrów sześciennych każdy – to najnowsza...

Prawo

Dziedziczenie ustawowe, czyli dziedziczenie na mocy prawa

Umocowanie prawne W polskim prawie kwestiami spadków zajmuje się czwarta księga kodeksu cywilnego....

Pracownicy coraz bardziej wyczuleni na nielegalne i nieetyczne praktyki firm

Jedna piąta pracowników małych i średnich firm zdaje sobie sprawę z nielegalnych i nieetycznych...

Trzy czwarte Polaków ocenia koszty usług prawniczych jako bardzo wysokie

Prawnik na telefon w ramach ubezpieczenia to bardzo popularne rozwiązanie w Niemczech, Szwecji czy...

Chmura może pomóc firmom chronić dane osobowe

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, gigant polskiego sektora energetycznego, będzie wspierać...

Kariera

Stosunki międzynarodowe – sięgaj po prestiżowe stanowiska Stosunki międzynarodowe – sięgaj po prestiżowe stanowiska

Stosunki międzynarodowe wciąż są kierunkiem chętnie wybieranym przez dużą część świeżo upieczonych...

Zarządzanie i marketing – studia z pomysłem!

Popyt na specjalistów w dziedzinie szeroko pojętego marketingu w najbliższych latach zdecydowanie...

Żyć szybko i umrzeć młodo czy zachować młodość do późnej starości? Rozterki współczesnych bizneswoman

Styl i tempo obecnego życia są nieubłagane – chcąc osiągnąć sukces i stabilną pozycję w tzw....

Biznes

Wiele dużych przedsiębiorstw nie przeprowadziło obowiązkowego audytu energetycznego Wiele dużych przedsiębiorstw nie przeprowadziło obowiązkowego audytu energetycznego

Nieco ponad 3,5 tys. firm przeprowadziło obowiązkowy audyt energetyczny – wynika z danych URE. Według...

Taksówkowy biznes – kiedy się opłaca?

Wydawać by się mogło, że do rozpoczęcia działalności w branży taksówkarskiej wystarczą własny...

Coraz więcej firm traci z powodu cyberataków

W 2017 roku blisko co czwarta firma zarejestrowała dziesięć lub więcej incydentów naruszenia bezpieczeństwa....

Finanse

Faktoring mieszany – na czym polega?

Faktoring to najszybciej rozwijająca się usługa finansowa w Polsce, z której każdego roku korzysta...

Zaangażowanie finansowe biznesu w akcje humanitarne rośnie

Transparentność i wspólne wartości – to dwa kluczowe warunki, które muszą być spełnione przy...

Polacy chcą płacić bezgotówkowo, ale wciąż brakuje terminali do akceptacji kart

Ponad połowa Polaków zdecydowanie woli płacić za zakupy bezgotówkowo. Konsumenci doceniają szybkość...

Odpowiednia polityka cenowa firmy może zwiększyć marżę i napędzić sprzedaż

Nie więcej niż 1/5 firm doskonale radzi sobie z kształtowaniem strategii cenowej. Pozostałe 80 proc....

© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.