Landingi, które konwertują – 5 kroków do poprawy konwersji

Grudzień 13 2017 04:22PM

Zaprojektowanie strony typu landing page, skoncentrowanej na konwersji, nie jest wcale zadaniem tak trudnym, jak może się to na pierwszy rzut oka wydawać. Wystarczy jedynie wiedzieć, jakich elementów nie może na niej zabraknąć. Poniżej kilka wskazówek, jakie kroki warto podjąć, aby poprawić konwersję na stronie.

Krok pierwszy: uprościć wygląd strony

Celem każdego landinga jest sprawne przeprowadzenie użytkownika przez proces rejestracji lub zapisu i skłonienie do konkretnego działania. Wobec tego strona musi zostać zaprojektowana w taki sposób, aby nie zawierała różnego typu rozpraszaczy. Warto mieć pewność, że stworzyliśmy użytkownikowi najbardziej optymalne warunki do zrobienia tego, na czym nam zależy (zazwyczaj na pozostawieniu danych kontaktowych lub zakupie). Dobrze jest zamieścić zwięzłe i niezbyt długie treści, które nie zniechęcą naszych użytkowników. Ważne jest także zamieszczenie wezwania do działania, zwanego też call to action, na przykład w stylu „Zapisz się do newslettera”. Wykorzystuje on efekt psychologiczny, dążąc do skłonienia internauty do odpowiedniej reakcji na stronie i jest narzędziem do zwiększenia konwersji. Sam przycisk powinien być stosunkowo duży i umieszczony w dobrze widocznym miejscu.

Krok drugi: zmniejszyć liczbę pól niezbędnych do wypełnienia

Internauci stają się coraz bardziej nieufni w internecie i bardzo niechętnie dzielą się z marketerami swoimi danymi osobowymi. Dlatego w miarę możliwości starajmy się zbierać mniej danych i udostępniać użytkownikom małą liczbę pól. Czasami do komunikacji wystarczy tylko adres e-mail.

Krok trzeci: korzystać z kontrastujących kolorów

Tworząc dobry landing page, warto w taki sposób dobierać kolory, aby były one ze sobą kontrastujące. Wtedy istnieje większa szansa, że komunikat trafi do odbiorcy, a on zdecyduje się zrealizować nasze cele marketingowe.

Krok czwarty: podkreślić, że oferta jest ograniczona czasowo

Wrażenie niedostępności działa w sposób bardzo psychologiczny. Warto podkreślić na stronie, że nasza oferta jest ekskluzywna i nie jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Można to zrobić, wykorzystując na przykład mechanizm zegara odmierzający czas do końca promocji lub pokazujący liczbę biletów, które jeszcze pozostały w puli niesprzedanych. Klient, skuszony ofertą, nie będzie chciał jej utracić i szybciej zdecyduje się na zakup.

Krok piąty: udostępnić darmową próbkę usługi

Wielu klientów, zanim zdecydują się na zakup czegoś przez internet, chcą wypróbować jej sposób działania, aby być pewnym, że podejmuje najlepszą dla siebie decyzję. Dlatego też warto udostępnić darmową próbkę produktu czy wersję demonstracyjną usługi, aby użytkownik mógł przetestować je jeszcze przed zakupem.

 

Bogaty o nowe wskazówki, możesz zacząć samodzielnie projektować swoją landing page, wchodząc na https://landingi.com/pl.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • 10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski elektroniczny system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

    Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem...

  • UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią

    W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy...

  • Blisko 3,2 mld zł trafi w tym roku na inwestycje w Warszawie

    W tym roku Warszawa chce przeznaczyć na inwestycje ponad 3,2 mld zł. Część...

  • Skup złomu złota

    Biżuteria często traci swój urok. To rzecz nabyta, która z wiekiem podoba się...

  • Popularne stały się inwestycje w dzieła sztuki, alkohole czy zabytkowe auta

    Inwestycje w sztukę, wino, zabytkowe auta czy numizmaty – tego typu alternatywne...

  • Facebook inwestuje w Polsce

    Przestrzeń to nowo otwarte warszawskie centrum Facebooka nastawione na wspieranie...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.