Landingi, które konwertują – 5 kroków do poprawy konwersji

Grudzień 13 2017 04:22PM

Zaprojektowanie strony typu landing page, skoncentrowanej na konwersji, nie jest wcale zadaniem tak trudnym, jak może się to na pierwszy rzut oka wydawać. Wystarczy jedynie wiedzieć, jakich elementów nie może na niej zabraknąć. Poniżej kilka wskazówek, jakie kroki warto podjąć, aby poprawić konwersję na stronie.

Krok pierwszy: uprościć wygląd strony

Celem każdego landinga jest sprawne przeprowadzenie użytkownika przez proces rejestracji lub zapisu i skłonienie do konkretnego działania. Wobec tego strona musi zostać zaprojektowana w taki sposób, aby nie zawierała różnego typu rozpraszaczy. Warto mieć pewność, że stworzyliśmy użytkownikowi najbardziej optymalne warunki do zrobienia tego, na czym nam zależy (zazwyczaj na pozostawieniu danych kontaktowych lub zakupie). Dobrze jest zamieścić zwięzłe i niezbyt długie treści, które nie zniechęcą naszych użytkowników. Ważne jest także zamieszczenie wezwania do działania, zwanego też call to action, na przykład w stylu „Zapisz się do newslettera”. Wykorzystuje on efekt psychologiczny, dążąc do skłonienia internauty do odpowiedniej reakcji na stronie i jest narzędziem do zwiększenia konwersji. Sam przycisk powinien być stosunkowo duży i umieszczony w dobrze widocznym miejscu.

Krok drugi: zmniejszyć liczbę pól niezbędnych do wypełnienia

Internauci stają się coraz bardziej nieufni w internecie i bardzo niechętnie dzielą się z marketerami swoimi danymi osobowymi. Dlatego w miarę możliwości starajmy się zbierać mniej danych i udostępniać użytkownikom małą liczbę pól. Czasami do komunikacji wystarczy tylko adres e-mail.

Krok trzeci: korzystać z kontrastujących kolorów

Tworząc dobry landing page, warto w taki sposób dobierać kolory, aby były one ze sobą kontrastujące. Wtedy istnieje większa szansa, że komunikat trafi do odbiorcy, a on zdecyduje się zrealizować nasze cele marketingowe.

Krok czwarty: podkreślić, że oferta jest ograniczona czasowo

Wrażenie niedostępności działa w sposób bardzo psychologiczny. Warto podkreślić na stronie, że nasza oferta jest ekskluzywna i nie jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Można to zrobić, wykorzystując na przykład mechanizm zegara odmierzający czas do końca promocji lub pokazujący liczbę biletów, które jeszcze pozostały w puli niesprzedanych. Klient, skuszony ofertą, nie będzie chciał jej utracić i szybciej zdecyduje się na zakup.

Krok piąty: udostępnić darmową próbkę usługi

Wielu klientów, zanim zdecydują się na zakup czegoś przez internet, chcą wypróbować jej sposób działania, aby być pewnym, że podejmuje najlepszą dla siebie decyzję. Dlatego też warto udostępnić darmową próbkę produktu czy wersję demonstracyjną usługi, aby użytkownik mógł przetestować je jeszcze przed zakupem.

 

Bogaty o nowe wskazówki, możesz zacząć samodzielnie projektować swoją landing page, wchodząc na https://landingi.com/pl.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Prawie połowa warszawskich biurowców ma co najmniej 10 lat

    Już 48 proc. biurowców w Warszawie ma 10 lat lub więcej. Starsze budynki mają...

  • Warszawski rynek biurowy atrakcyjny dla najemców

    Rośnie popyt na powierzchnię biurową w Warszawie. W ubiegłym roku powstało...

  • Przed rozpoczęciem inwestycji, deweloper powinien wykonać badanie pod kątem skażenia gruntu

    Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Gruntownie badamy, zanim zamieszkamy”...

  • Osiedle Lawendowe – przyjazne miejsce do mieszkania dla rodzin i młodych par

    Rynek nieruchomości pierwotnych w Łodzi rozwija się bardzo dynamicznie. Szeroka...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.