Kariera na stanowisku audytora wewnętrznego

Luty 25 2016 11:56AM

Jesteś skrupulatny, lubisz kontrolować, a jednocześnie masz znakomite umiejętności komunikacji interpersonalnej i lubisz podróżować? Do doskonały zestaw predyspozycji na stanowisko audytora. Zawód ten staje się coraz popularniejszy ze względu na nieustannie rosnącą popularność różnego rodzaju certyfikacji.

Audytor może pracować zarówno dla prywatnej firmy, czy państwowej instytucji. Jeśli obszar działania audytora to jego własna organizacja, to jest nazywamy go audytorem wewnętrznym. Audytor zewnętrzny natomiast jest zatrudniony w jednostce certyfikującej i zajmuje się przeprowadzeniem kontroli w firmach i instytucjach, które są jej klientami. W tym artykule przybliżę pracę na stanowisku audytora wewnętrznego.

Jak wygląda praca audytora wewnętrznego?

Audytor wewnętrzny może zajmować się jednym z obszarów: finansowym, operacyjnym, SOX, bądź systemów i procesów IT. Ponadto osoba na tym stanowisku może być odpowiedzialna za projekty jednorazowe np. audyty śledcze. Zadaniem audytora jest także współpraca z zespołami tworzącymi wewnętrzne systemy kontroli. Do jego obowiązków należy również przygotowywanie dokumentacji zawierającej wnioski i zalecenia wynikające z przeprowadzonych audytów i prezentowanie jej członkom kierownictwa.

Jak rozpocząć karierę jako audytor wewnętrzny?

Aby stać się audytorem wewnętrznym warto w pierwszej kolejności złożyć aplikację w firmie audytorskiej lub dziale audytu wewnętrznego wybranej firmy. Świetnym przygotowaniem do pracy na samodzielnym stanowisku są szkolenia dotyczące pracy audytora przygotowywane pod kątem konkretnych norm np. Audytor Wewnętrzny wg ISO 9001:2015 (rej. w IRCA)(http://www.szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/jakosc-szkolenia/audytor-wewnetrzny-szj-iso-90012008-irca/).  Mając co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku związanym z kontrolą można rozpocząć kursy, które zakończone są przyznaniem uprawnień audytora wewnętrznego. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów uprawnień audytorskich:  ACCA, CIMA oraz CIA.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Na co zwracać uwagę przy wyborze mebli do biura?

    Biuro jest wizytówką każdej firmy, dlatego powinno być gustownie urządzone....

  • Artykuły biurowe – niezbędne wyposażenie każdej firmy.

    Trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie biura bez szeregu akcesoriów, które...

  • Sposoby na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa

    Prowadzenie firmy wcale nie jest proste. Na rynku niemal w każdej branży panuje...

  • Optymalne kosztowo materiały biurowe

    Każde biuro to przestrzeń powołana do realizacji jakiegoś konkretnego celu, a...

  • Praca pochłania twój cały czas wolny? Daj sobie pomóc!

    Sprzątanie mieszkania nie musi być nudne. Owszem, świadomość tego, że czekają...

  • Organizer na biurko – dlaczego warto go mieć?

    Praca biurowa jest pracą dość specyficzną - z jednej strony wygodną, jednak...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.