Manager na ciężkie czasy

Listopad 29 2011 10:59AM

Kim jest manager na dobre czasy? Jest to zwyczajny zarządca, rozdzielający zadania, niekoniecznie zdolny do głębokiego motywowania ludzi do pracy. Manager na ciężkie czasy potrafi stawiać sobie odległe strategiczne cele, dąży do poprawy ciężkiej sytuacji i potrafi silnie zmotywować swój zespół do działania.

 

Manager na dobre czasy to zarządca. W ciszy i skupienia opracowywał będzie plany, oceny, analizował będzie działania, a także kontrolował swoich pracowników. Jednym zdaniem będzie zarządzał wszystkim tym, co przedsiębiorstwo ma, czyli obecną (korzystną) sytuacją. Manager na ciężkie czasy jest przywódcą Oznacza to, że swoje działania będzie kierował w stronę polepszenia bieżącej sytuacji, tworząc dalekosiężne plany i obierając odległe, strategiczne cele.

 

Kryzys jest czasem, w którym firmy potrzebują managera, potrafiącego okiełznać złą sytuację przedsiębiorstwa. Manager zarządca nie sprawdzi się w tej roli, ponieważ nie będzie wykazywał typowych umiejętności przywódczych, niezbędnych do osiągnięcia celu, jakim jest poprawa sytuacji. Bardzo często w chwili, kiedy przedsiębiorstwo ma problemy, prezes zwalnia managera, który nie potrafi sobie poradzić. Dlaczego? Ponieważ widocznie był managerem wyłącznie na dobre czasy. Następnie poszukiwany jest manager na ciężkie czasy, czyli ktoś, kto ma owe przedsiębiorstwo uratować.

 

Życie managera nie jest łatwe, albowiem musi on podejmować wiele trudnych decyzji, a także wykazywać się wyjątkowymi zdolnościami. W dobie kryzysu manager nie jest już tylko zarządcą, ale jego rola rozwinięta jest do wyznaczania odległych celów i do dążenia do ich realizacji, poprzez motywowanie pracowników.

 

Dlatego podejmując pracę zastanów się, jakiego typu managerem jesteś. Jeśli tym pierwszym, niestety możesz spodziewać się wypowiedzenia, kiedy nadejdzie kryzys. Jeśli tym drugim – masz szansę zrobić karierę i cieszyć się poważaniem wśród innych pracowników branży. Dziś świat zdecydowanie potrzebuje managerów na ciężkie czasy.

 

 

red. nacz. Daniel Szymański
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Komentarze (1)

 

  1. Ktoś

    Wspaniałe podsumowanie 🙂 Dokładnie tak jest, są trudne czasy i tacy menedżerowie, potrafiący wygrzebać firmę z każdego bagna, są na wagę złota.

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • W czym może pomóc HeadHunter?

    Szukając idealnego pracownika do naszej firmy, bierzemy pod uwagę liczne aspekty...

  • Biuro musi być dobrze wyposażone

    Artykuły biurowe na pewno nie są tematem, który byłby dla nas chociażby w najmniejszym...

  • Drukarnia internetowa: dlaczego warto z niej skorzystać?

    Internet na dobre wkroczył do naszego życia. Towarzyszy nam dzisiaj na każdym...

  • Czy warto kupić podstawkę pod laptopa?

    Z laptopów na co dzień korzysta coraz więcej osób. Są mobilne, można korzystać...

  • Jak zarobić więcej na lokacie?

    Zaledwie 14% Polaków przeznacza swoje środki na inwestowanie w ryzykowne instrumenty...

  • Soki czy kompoty w pracy?

    Przyjęło się, że do obiadów w bardzo wielu domach podawany jest kompot. Wiadomo,...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.