Nieumiejętny podział zadań klęską managera

Listopad 29 2011 10:53AM

Jednym z głównych zadań managera jest rozdzielanie zadań pomiędzy pracowników swojego zespołu. Zadanie z pozoru łatwe, kryje w sobie wiele trudności i niespodzianek, niosących za sobą smutne konsekwencje. Jak wyglądają najczęstsze błędy podczas przyznawania zadań?

 

1. Ignorowanie niekompetencji

Ten błąd polega na przydzieleniu pracownikowi zadania, nie mając pewności, że jego kompetencje pozwolą na prawidłowe jego wykonanie. W konsekwencji pracownik będzie się z takim zadaniem zwyczajnie męczył, przez co straci mnóstwo czasu, który mógłby spożytkować na zajęcie się czymś, na czym się zna.

 

2. Obdarowywanie podwładnych zadaniami mało wymagającymi i nudnymi

Z pozoru nie groźny błąd, jednak konsekwencją może być utrata przez pracowników motywacji, niechęć do wykonywania powierzonych im zadań, poczucie blokowania ich chęci doskonalenia swoich umiejętności, przez co wydajność grupy zmaleje. Bardzo znacznie zmaleje.

 

3. Nadmierne obciążanie zadaniami

Bardzo częsty błąd, polegający na zrzucaniu na swoich pracowników całej gamy zadań, wymagając ukończenia ich w zbyt krótkim czasie. Pośpiech i stres związany z goniącym czasem sprawi, że zadania zostaną wykonane niestarannie, ponieważ pracownicy zawaleni robotą w pewnym momencie zaczną stawiać na ilość a nie na jakość.

 

4. Nieumiejętnie przeprowadzana kontrola

Rozdzielanie zadań ściśle związane jest z koniecznością ich kontrolowania. Nie można jednak przesadzać ani ze zbyt dużym poziomem zaufania, ani z chorobliwym kontrolowaniem każdego ruchu pracownika. Skutki obu podejść opisaliśmy już w artykule „ufać, czy kontrolować”.

 

Pułapek związanych z delegowaniem zadań można uniknąć. Wystarczy, że jako manager postawisz się w miejscu pracownika i ocenisz, czy Twój sposób delegowania odpowiadałby Ci, gdybyś był na miejscu swoich podwładnych.

 

 

red. nacz. Daniel Szymański
www.BusinessTimes.pl

Skomentuj Post

Komentarze (1)

 

  1. Narcyz

    Każdy pracodawca powinien znać swój zespół i wiedzieć jakie zadania komu delegować. Warto także pytać się samego pracownika, czy chce się go podjąć, np. gdy ma inne projekty na głowie.

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Laptopy używane – 3 powody, dlaczego warto je wybrać

    Początkujący przedsiębiorcy mają zwykle określony budżet na start i starają...

  • Najważniejsze zmiany dla mikroprzedsiębiorstw w 2020 roku

    W Polsce przeważają mikroprzedsiębiorstwa. To właśnie one wytwarzają dużą...

  • Co można przechowywać w chmurze?

    Różnorodność plików i danych, jakie można przechowywać w chmurze jest niesłychanie...

  • Czym są karty charakterystyki?

    W łańcuchu dostaw między producentem lub dostawcą a konsumentem niezwykle ważnym...

  • Jak uratować zalany telefon?

    Wypadki chodzą po ludziach. Po urządzeniach też. Niektórzy mają wyjątkowego...

  • Najlepsze komedie na Netflix

    Czeka Cię leniwy wieczór? Chcesz nadrobić zaległości filmowe? Oglądanie filmów...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.