Galerie handlowe szukają pomysłów na niehandlowe niedziele

Lipiec 4 2018 10:11AM

Ustawowy zakaz handlu w niedziele, jego wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów to duże wyzwanie dla galerii handlowych. Muszą więc szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów i dostosowanie się do zmian na rynku. Warszawskie Blue City do końca roku przejdzie dużą metamorfozę, znacznie rozszerzając swoją ofertę gastronomiczną i rozrywkową, która będzie dostępna także w dni objęte ustawowym zakazem handlu.

– Nowoczesne centrum handlowe musi mieć warunki, żeby przyciągać klientów. Dziś same sklepy już nie wystarczają, konkurencja jest coraz większa, do tego doszedł zakaz handlu w niedziele, więc musimy się rozwijać w kierunkach, o których do tej pory nie myśleliśmy. U nas będzie to prawdziwa rewolucja – do końca roku Blue City stanie się kompletnie innym centrum handlowym – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

Rola galerii handlowych się zmienia. Klienci coraz częściej odwiedzają je całymi rodzinami, nie tylko na zakupy, lecz także po to, by przyjemnie spędzić wolny czas. Stąd rośnie znaczenie oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Warszawskie Blue City, aby przystosować się do zmieniających się realiów rynkowych, do końca tego roku przejdzie metamorfozę. Wielomilionowe inwestycje, nowe sklepy i usługi mają przyciągnąć nowych klientów, zminimalizować skutki ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i stworzyć unikalne w skali miasta centrum handlowo-rozrywkowe.

– W ostatnim tygodniu, kiedy była niedziela handlowa i była okropna pogoda, od razu mieliśmy tu inwazję klientów podobną do okresu świątecznego. Liczymy każdego człowieka, który tu wchodzi. Część sklepów pokryje straty z tym związane tym, że mamy więcej klientów w piątki i soboty, ale są najemcy, którym się to nigdy nie uda. Dlatego inwestujemy, bo uważamy, że dodając kino czy restauracje, zapewnimy większy ruch tym najemcom, którzy są otwarci w każdą niedziele – mówi Yoram Reshef.

Jesienią w Blue City swój najnowszy koncept otworzy IKEA. Sklep, który zajmie blisko 5 tys. mkw. w samym centrum budynku, na poziomach 0 i +1. Będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania ułatwiające zakupy. Na miejscu dostępne będą akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu IKEA, w tym meble, będzie można zamówić online samodzielnie lub z pomocą pracowników.

 Robimy coś, czego nie zrobił nikt do tej pory. Przebudowujemy 21,6 tys. mkw. powierzchni i nikt tego nie odczuwa. Robimy to nocami, cicho, żeby centrum handlowe żyło swoim życiem. Na zewnątrz widać tylko kilka zasłoniętych sklepów. Tak jak zawsze – zdążymy na czas i zmieścimy się w budżecie –zapowiada Yoram Reshef.

Duże zmiany przejdą trzy najwyższe poziomy Blue City, gdzie skoncentrowana zostanie oferta rozrywkowa i gastronomiczna, dostępna dla klientów także w niedziele objęte ograniczeniem handlu. Pod koniec roku na poziomie +4 otworzy się pierwsze w Warszawie kino Helios. Multipleks będzie dysponować ośmioma salami kinowymi, w których znajdzie się blisko dziewięćset foteli. Kino zostanie wyposażone w rozwiązania zapewniające m.in. najwyższą jakość obrazu w rozdzielczości 4K i dźwięk Dolby Atmos.

Blisko 5 tys. mkw., dotychczas wykorzystywanych na cele biurowe, zajmie niemiecki operator fitness klubów Fit/One, który zadebiutuje w Polsce. Będzie to największy pod względem powierzchni klub fitness w Polsce (otwarcie jest planowane na połowę grudnia). Oprócz nowoczesnej siłowni zaoferuje też klientom studio z sauną, solarium i łóżkami do masażu.

Ponad 1,5 tys. mkw. na poziomie +3 zajmie natomiast TEPfactor – specjalnie zaplanowana przestrzeń, w której będzie można sprawdzić swoją sprawność fizyczną, zręczność, cierpliwość oraz umiejętność działania w grupie. TEPfactor jest atrakcją skierowaną do rodzin, grup znajomych, szkolnych, pracowników czy parterów biznesowych.

 Zapraszamy pod koniec roku: będzie otwarta IKEA, osiem sal kinowych Helios, TEPfactor – pierwszy taki projekt w Polsce, który do tej pory istnieje tylko w Dubaju i w Czechach, pierwszy w Polsce fitness Fit/One, nowe restauracje. Mam nadzieję, że w 2019 rok to będzie kompletnie nowe Blue City – mówi Yoram Reshef.

Interaktywne mapy w całym centrum zostaną wymienione na większe i nowocześniejsze, przygotowywana jest też nowa strona internetowa Blue City.

Nieco wcześniej, na jesień, zaplanowano także inaugurację odnowionej, jednej z największych sal zabaw dla dzieci Inca Play, w której przybędzie atrakcji. W sali zabaw znajdzie się m.in. specjalna, kilkupoziomowa konstrukcja umożliwiająca zabawę dorosłym wspólnie dziećmi, miejsce zabaw dla dzieci młodszych i starszych, elementy edukacyjne i salki urodzinowe. Uzupełnieniem oferty będzie kawiarnia Inca Cafe oraz imprezy i zajęcia tematyczne dla dzieci.

 Będziemy urządzać tu 150–200 imprez urodzinowych miesięcznie. Ale to nie wszystko. Niespotykaną do tej pory nigdzie w Polsce atrakcją z pewnością stanie się rura zjazdowa z trzeciego pietra na dół, która pojawi się w centrum w przyszłym roku– mówi Yoram Reshef.

Przemianie Blue City sprzyja nietypowa architektura. Siedem kondygnacji i wysokie atrium z głównym placem pośrodku ułatwia wyraźny podział galerii na strefy handlu, jedzenia i rozrywki.

 W ciągu trzech lat udało nam się zmienić Blue City tak, że wykorzystaliśmy te wysokie piętra i boczne korytarze na biura. Mamy ponad 30 tys. mkw. biur, z których tylko 1,7 tys. jest niewynajętych. Pracuje w nich 3 tys. ludzi, którzy po pracy idą na zakupy, do fryzjera, do centrum medycznego. Działa u nas szkoła tańca Egurrola Dance Studio, w której tańczy 2,5 tys. dzieci. Ich opiekunowie w tym czasie mogą pójść do kosmetyczki czy do kawiarni. W Blue City działa szkoła piłki nożnej, w której też uczą się setki dzieci, oraz minigolf – wylicza Yoram Reshef.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Prawie połowa warszawskich biurowców ma co najmniej 10 lat

    Już 48 proc. biurowców w Warszawie ma 10 lat lub więcej. Starsze budynki mają...

  • Warszawski rynek biurowy atrakcyjny dla najemców

    Rośnie popyt na powierzchnię biurową w Warszawie. W ubiegłym roku powstało...

  • Przed rozpoczęciem inwestycji, deweloper powinien wykonać badanie pod kątem skażenia gruntu

    Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Gruntownie badamy, zanim zamieszkamy”...

  • Osiedle Lawendowe – przyjazne miejsce do mieszkania dla rodzin i młodych par

    Rynek nieruchomości pierwotnych w Łodzi rozwija się bardzo dynamicznie. Szeroka...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.