Trendy w online marketingu według Visual Meta GmbH

Luty 2 2018 09:30AM

Eksperci do spraw marketingu online z firmy Visual Meta GmbH (twórcy wirtualnej galerii handlowej ShopAlike.pl funkcjonującej w 13 krajach europejskich oraz w Brazylli) podsumowali, co wydarzyło się na rynku w 2017 roku i postawili prognozą na 2018 rok. Podzielili się z nami swoją opinią dotyczącą trendów na temat SEA (ang. search engine advertising, czyli reklamy w wyszukiwarkach internetowych), SEO (ang. search engline optimisation, czyli optymalizacji stron internetowych), mediów społecznościowych oraz kontentu.

Gabriele Alberto, Head of SEA

  • Które trendy w SEA zdominowały 2017r?

Sztuczna inteligencja była bez wątpienia największym tematem roku. Po tym jak koncentrowaliśmy się na wyszukiwaniach mobilnych rok wcześniej, decyzja Google’a o zainwestowaniu dużych środków w machine learning i automatyzację dała rynkowi możliwość przeformułowania myślenia o SEA. Mały przykład: ugruntowana, niekwestionowana i niezbędna praktyka testowania reklam w A/B testach nagle okazała się być nieco staroświecka w obliczu nowej bardziej zaawansowanej maszynerii Google’a będącej w stanie dopasować samodzielnie najlepszą reklamę do danego użytkownika.

  • Którymi trendami w 2018r. jesteś najbardziej podekscytowany?

Na rynku sporo mówi się o wyszukiwaniu głosowym, które wydaje się być następnym dużym tematem, do którego trzeba będzie się dostosować. Osobiście uważam jednak, że największa zmiana na rynku będzie się wiązać ze sposobem, w jaki pracują osoby odpowiedzialne za SEA: dzięki dużo większej i efektywnej automatyzacji, będą mogły skoncentrować się na skalowaniu kont oraz wypracowywaniu strategii. Mam też duże oczekiwania odnośnie Google Attribution, nowego narzędzia, które pozwoli nam na lepsze zrozumienie przyczyn stojących za konwersją.

Elena Polit, Head of Facebook/Affiliate/Display

  • Które trendy w marketingu na Facebooku zdominowały 2017r?

Dynamiczne reklamy produktowe na potrzeby re-marketingu i prospect marketingu

Ten format pozwala sklepom z dużym asortymentem na promocję ich całego katalogu na Facebooku, a także na dotarcie do odpowiednich użytkowników w odpowiednim czasie, bez konieczności tworzenia specjalnych grafik. Dynamiczne reklamy będą tworzone zgodnie ze ścieżką, którą przebył użytkownik, dzięki czemu możliwe będzie targetowanie do tych z nich, którzy tylko odwiedzili daną stronę, zobaczyli dany produkt, lub dokonali zakupu. To świetne narzędzie do upsellingu!

Mobile First

Według danych Facebooka, z reklamy mobilnej pochodziło 88% jego przychodów reklamowych w 3 kwartale 2017r. To oczywiście olbrzymi udział, pokazujący ogromną popularność i dynamiczny wzrost tej formy w ostatnich latach.

Reklama wideo

Wzrost popularności urządzeń mobilnych to czynnik całkowicie związany z wideo. Wideo na Facebooku było w zeszłym roku wszędzie, a zważywszy na jego potencjał angażujący, nie dziwi, że marki coraz częściej korzystają z niego w swoich strategiach marketingowych.

Gorączka czatbotów

Pojęcia takie jak “machine learning”, czy “sztuczna inteligencja” były w 2017r. odmieniane przez wszystkie przypadki, nie wspominając już o olbrzymim wsparciu, jakie boty w Messengerze otrzymały podczas ostatniej konferencji Facebooka – F8.

  • Którymi trendami w 2018r. jesteś najbardziej podekscytowana?

Zmiany w algorytmie news feeda

Mark Zuckerberg ogłosił niedawno, że Facebook planuje zmiany w algorytmie news feeda, które będą faworyzować posty o większym zaangażowaniu kosztem marek i wydawców. Reklamodawcy powinni się przygotować na wzmocnienie wagi postów prywatnych użytkowników, a także tych, pod którymi pojawią się długie, jakościowe komentarze i odpowiedzi; ponadto wzrost wagi treści wideo i contentu o wysokiej jakości, wzrost znaczenia Messengera oraz wyższe ceny za reklamy w ogóle.

Reklamy w formie kolekcji i układ styl życia

W ubiegłym roku Facebook testował układ styl życia w reklamach w formie kolekcji. Według Facebooka ten nowy format ma pomóc przenieść tradycyjne katalogi produktów  na telefony komórkowe i umożliwić użytkownikom ich wygodne przeglądanie w atrakcyjnej formie. W październiku 2017r. reklamodawcom udostępniono nowy format do testów.

Dynamiczna optymalizacja kreacji

Pod koniec roku Facebook wprowadził dynamiczną optymalizację kreacji dla wszystkich celów reklamowych. Celem DCO (Dynamic Creative Optimization) jest zwiększenie zwrotu z inwestycji w reklamę, dzięki automatyzacji procesu doboru najlepszych obrazków, tytułów i wiadomości do wybranej grupy docelowej. Brzmi to jak duża oszczędność czasu.

Facebook Analytics

Facebook Analytics jest dość potężnym narzędziem, które umożliwia marketerom śledzenie ścieżki użytkownika od początku, aż do konwersji, a właśnie tego potrzebowaliśmy.

Valeria Calderoni, Head of SEO

  • Które trendy w SEO zdominowały 2017r?

Większość stron koncentrowała się na migracji do https oraz optymalizacji pod kątem mobile. Jednocześnie 2017 był rokiem bliższej współpracy SEO z działami Produktu. Wszystko po to, by polepszyć doświadczenie użytkownika, szczególnie zważywszy na fakt, że czas spędzany na stronie, liczba stron na sesję oraz bounce rate zaczęły odgrywać większą rolę przy kształtowaniu rankingu.

  • Którymi trendami w 2018r. jesteś najbardziej podekscytowana?

Oczywiście  bardzo ciekawie będzie obserwować efekty wprowadzenie Mobile First Index w Google, jako, że wszyscy przygotowują się na to wydarzenie już od miesięcy. Ekscytująco zapowiada się także dalszy rozwój wyszukiwania głosowego, którego liczby rosły już w 2017r., a który oferuje nowe możliwości. Wreszcie ciekawi mnie w jaki sposób użycie RankBrain do ustalania rankingów rozwinie się w tym roku.

Maud Asselin, Head of Editing, Social Advertising & CRM

  • Które trendy w Content marketingu zdominowały 2017r?

Influence Marketing

Boom na Influence Marketing zaczął się już wcześniej, ale był on nadal dużym tematem w 2017r. Każdy chce lub musi stosować Influence Marketing. Trudność polega jednak na tym, by znaleźć odpowiedniego dla swojej marki influencera (zarówno jeśli chodzi o stawki, jak i o bazę fanów, grupę docelową, czy wcześniejsze współprace z innymi firmami) oraz jak zbudować udaną kampanię, która może trwać dlużej.

Wideo

Wideo to najważniejszy trend w 2017r. Według Forbesa, ponad 500 milionów ludzi ogląda wideo na Facebooku każdego dnia. Wyzwaniem jest jednak stworzenie krótkiej formy, która przyciągnie uwagę użytkownika podczas pierwszych 2 sekund. Dźwięk, czy muzyka nie mają już takiego znaczenia, jako, że większość użytkowników komórek ogląda wideo bez nich.

  • Którymi trendami w 2018r. Jesteś najbardziej podekscytowana?

Mobile first

Oczywiście Mobile first. Podczas prac nad treścią, będziemy musieli myśleć przede wszystkim pod kątem urządzeń mobilnych tak, by content pasował do oczekiwań ich użytkowników.

Wyszukiwanie głosowe

Dzięki Siri, Alexa, czy Google Home, wyszukiwanie głosowe wkrótce stanie się głównym sposobem wyszukiwania w Internecie. Ta funkcja bez wątpienia wpłynie na naszą strategię treści na stronie.

 

źródło: www.shopalike.pl

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Prawie połowa warszawskich biurowców ma co najmniej 10 lat

    Już 48 proc. biurowców w Warszawie ma 10 lat lub więcej. Starsze budynki mają...

  • Warszawski rynek biurowy atrakcyjny dla najemców

    Rośnie popyt na powierzchnię biurową w Warszawie. W ubiegłym roku powstało...

  • Przed rozpoczęciem inwestycji, deweloper powinien wykonać badanie pod kątem skażenia gruntu

    Badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Gruntownie badamy, zanim zamieszkamy”...

  • Osiedle Lawendowe – przyjazne miejsce do mieszkania dla rodzin i młodych par

    Rynek nieruchomości pierwotnych w Łodzi rozwija się bardzo dynamicznie. Szeroka...

  • Apartament w odrestaurowanej kamienicy dobrą lokatą kapitału

    Apartamenty w centralnie zlokalizowanych, odrestaurowanych kamieniach to jedne z najdroższych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.