Plan budżetowy firmy

Kwiecień 28 2015 06:09PM

Jednym z podstawowych narzędzi zarządzania w firmie jest budżet. Każdy przedsiębiorca, który chciałby zapewnić płynność finansową i rozwój swojej działalności gospodarczej powinien wiec zaplanować wydatki.

calculator-385506_1280

Na podstawie budżetu podejmowane są najważniejsze decyzje dotyczące działalności firmy. Warto więc postarać się, aby stworzony plan wydatków i przychodów wykonany był starannie, z uwzględnieniem bieżących potrzeb przedsiębiorstwa, a także jego możliwości rozwoju. Ponieważ budżet stwarzany jest na nowo co roku, warto wiedzieć, jakimi cechami powinien się on charakteryzować.

Zalety tworzenia budżetu

Dzięki stworzeniu budżetu można zoptymalizować wydatki i przychody w taki sposób, aby osiągnąć jak największy zysk. Narzędzie to umożliwia ponadto stabilny rozwój firmie i pomaga w utrzymaniu płynności finansowej. Przedstawione w formie tabelarycznej dane dotyczące kosztów i przychodów związanych z działalnością przedsiębiorstwa dodatkowo jednoznacznie wskażą, czy prowadzony biznes jest opłacalny. Kontrola wydatków i ograniczenie niepotrzebnych kosztów to szansa na zwiększenie zysków, a także okazja do przeanalizowania efektywności pracy kierownictwa firmy oraz jego pracowników. W razie rozbieżności pomiędzy planowanymi wydatkami i przychodami, a ich stanem faktycznym można też wykryć wcześnie ewentualne nieprawidłowości związane z zarządzaniem środkami finansowymi przedsiębiorstwa.

Co wziąć pod uwagę podczas sporządzania budżetu firmy?

Nowe firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność tworzą budżet na podstawie badań rynku, a także cen kupna bądź wytworzenia materiałów. Te z dłuższym stażem wykorzystują analizę ewidencji przedsiębiorstwa. Budżet firmy jest budżetem celowym, a więc określa co jej właściciel chce osiągnąć i na co przeznaczyć środki. Przykładowo jeśli planuje on magazynowanie w Warszawie, musi uwzględnić to w budżecie; zaś w przypadku nowej firmy takim celem może być np. spłata kredytu zaciągniętego na rozpoczęcie działalności. Podczas sporządzania budżetu należy uwzględnić takie czynniki jak kapitał ludzki (zatrudnienie pracowników), rzeczowy (np. materiały i maszyny produkcyjne) oraz pieniężny (np. zysk z roku ubiegłego).

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Słabnie koniunktura na europejskich rynkach nieruchomości. Wyjątkiem jest Polska

    Aktywność zagranicznych inwestorów na polskim rynku nieruchomości wciąż rośnie....

  • Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

    Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych,...

  • Na popularności zyskuje budownictwo modułowe

    Budownictwo modułowe nie jest już symbolem architektury tymczasowej. Tą metodą...

  • Jak wygląda kontener mieszkalny?

    Czy mieszkanie w kontenerze może być wygodne? Okazuje się, że współczesne kontenery...

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.