Postęp technologiczny pomocą na rynku ubezpieczeń

Kwiecień 25 2018 12:53PM

Dla wielu osób brak dostępu do Internetu mobilnego jest wprost niewyobrażalny. Dzięki zaawansowanym technologiom odgrywającym coraz większą rolę w życiu codziennym, z łatwością możemy łączyć różne obowiązki, oszczędzając tym samym nasz cenny czas.

Era jednego kliknięcia

Rynek wielu branż spotyka się ze zjawiskiem rosnącej liczby klientów cyfrowych. W odpowiedzi na ten trend powstaje wiele aplikacji gotowych do pobrania w kilka sekund. Dzięki temu nie sprawiają już trudności czynności takie jak przesłanie ważnego przelewu w drodze do pracy, np. w pociągu lub autobusie, czy też zrobienie zakupów z dostawą do domu w umówionym terminie. Jak odnosi się to do branży ubezpieczeniowej? Według raportu KPMG „Ubezpieczenia w zasięgu ręki – czy aplikacje mobilne otworzą nowe możliwości przed ubezpieczycielami w Polsce?”, aż 61% ankietowanych wybrałoby wariant ubezpieczyciela z powodu oferowania pełnej obsługi w aplikacji mobilnej. Co więcej, 18 % respondentów zadeklarowało, że zdecydowaliby się na wybór konkretnej firmy dającej możliwość obsługi konta za pomocą jednego kliknięcia nawet wtedy, gdyby oferta w aplikacji mobilnej była droższa niż w systemie stacjonarnym.

Cyfryzacja na rynku europejskim

W Polsce cyfryzacja ofert firm ubezpieczeniowych rozwija się nieco wolniej niż w krajach Europy Zachodniej. Brytyjski sektor ubezpieczeń charakteryzuje się bardzo dalekim zaawansowaniem w tym zakresie. Wdrażane aplikacje mobilne od początku były połączone z dostępem do kont internetowych klientów. Taki rozwój cyfrowy pozwolił tamtejszym firmom przygotowywać oferty ubezpieczeń dopasowane do indywidualnych oczekiwań Brytyjczyków. Przykładem takiej oferty może być ubezpieczenie Motor home insurance, firmy Motorhome Protect dedykowane klientom posiadającym kampery. Mogą oni łatwo zakupić niezbędne ubezpieczenie w krótkim czasie, np. planując spontaniczną wycieczkę rodzinną.

Szczegóły na stronie https://www.motorhomeprotect.co.uk/motorhome-insurance/.

Jak widać, postęp cyfryzacji oraz technologii dostępnych systemów jest jeszcze mało odkrytą szansą na wzmocnienie polskiego sektora ubezpieczeniowego. Uczynienie kroku w stronę klienta, odpowiadając na jego potrzeby otrzymania łatwo dostępnych rozwiązań mobilnych polis ubezpieczeniowych, może okazać się trafnym rozwiązaniem i przynieść zadowalające efekty mimo dużej konkurencji na tym rynku.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Słabnie koniunktura na europejskich rynkach nieruchomości. Wyjątkiem jest Polska

    Aktywność zagranicznych inwestorów na polskim rynku nieruchomości wciąż rośnie....

  • Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

    Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych,...

  • Na popularności zyskuje budownictwo modułowe

    Budownictwo modułowe nie jest już symbolem architektury tymczasowej. Tą metodą...

  • Jak wygląda kontener mieszkalny?

    Czy mieszkanie w kontenerze może być wygodne? Okazuje się, że współczesne kontenery...

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.