5 sposobów, jak wybrać dobrą agencję PR!

Lipiec 24 2020 09:24AM

Dobra agencja PR gwarantuje sukces firmy. Pytanie, jak ją znaleźć? Przedstawiamy 5 sposobów, które pomogą Ci wybrać właściwego doradcę. Pokażemy Ci, na co zwrócić uwagę, żeby nie dać się oszukać! Sprawdź naszą listę i przekonaj się, jak dokonać właściwego wyboru.

Jak wygląda oferta agencji PR?

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Agencje PR, które chwalą się dziesiątkami różnorodnych ofert, prawdopodobnie nie gwarantują sukcesów w żadnej z nich. O wiele lepszym wyborem są agencje, które skupiają się na kilku obszarach, w których są ekspertami. Mniejsza ilość usług może determinować większą specjalizację w każdej z nich.

Do usług, którymi agencja PR powinna się zajmować należą:

– marketing B2B, dzięki któremu dowiesz się, jak skutecznie trafiać do klientów biznesowych,

– marketing referencyjny, który pozwoli Ci dotrzeć do klientów poprzez rekomendacje Twojej firmy,

– customer lifetime value, czyli uważne podążanie za klientami,

– komunikacja wewnętrzna, która prowadzi do korzyści finansowych firmy,

– zarządzanie kryzysowe, jako niezbędny czynnik do radzenia sobie z trudnościami wewnątrz organizacji,

– Employer Branding, czyli podnoszenie reputacji firmy.

Wszystkie powyższe oferty można uzyskać w ramach oferty konsultingowej świadczonej przez agencję PR.

Jakie produkty oferuje agencja PR?

Oferowane usługi przez agencję PR są bardzo ważne, ale zbiór konkretnych produktów pozwoli Ci zrozumieć, jakie narzędzia zyskasz, wybierając danego doradcę. Jeśli korzystasz z usług agencji PR, która nie posiada żadnych produktów, zastanów się, czy podjąłeś właściwą decyzję. Na rynku istnieje wiele innych agencji, które gwarantują wdrażanie praktycznych metod oraz schematów, prowadzących do poprawy funkcjonowania Twojej firmy.

Najlepsze agencje PR zapewniają:

– wdrażanie komunikacji sprzedażowej i SEO PR,

– skuteczny online marketing,

– spójną identyfikację wizualną oraz rozpoznawalne projekty graficzne,

– strategię komunikacyjną z klientem,

– „food marketing” oparty na przepisie, stylizacji, aranżacji i fotografii,

– organizację eventów dostosowanych do Twoich potrzeb.

Spełnienie powyższych potrzeb przez agencję PR zapewnia Twojej firmie wyższe dochodywiększe zadowolenie z wykonywania obowiązków, lepszą atmosferę pracy i większą rozpoznawalność na rynku. Chyba nie chcesz się tego pozbawić, prawda?

Kim są klienci agencji PR?

Jeśli nie jesteś pewien, czy wybrana przez Ciebie agencja PR pomoże Twojej firmie, sprawdź jej dotychczasowych klientów. W ten sposób uzyskasz pewną informację na temat współprac agencji z firmami z określonych branż. Jeśli zobaczysz, że klientami agencji są firmy z branży podobnej do Twojej, to znak, że możesz spodziewać się dobrych efektów. Jeśli natomiast jesteś pierwszą firmą, zastanów się dwa razy, nim nawiążesz współpracę lub przejdź do kolejnego punktu z naszej listy.

Jak wygląda portfolio agencji PR?

Agencja PR bez upublicznionego portfolio jest jak oferta sprzedaży samochodu bez możliwości wcześniejszej przejażdżki. Masz prawo nie wiedzieć, czego się spodziewać! Dotychczasowe realizacje agencji są wyznacznikiem jej skuteczności i jakości. Możesz być jednym z pierwszych klientów z danej branży, ale jeśli zobaczysz projekty, które do Ciebie trafiają, prawdopodobnie nie musisz obawiać się o skuteczność współpracy.

Commplace regularnie zamieszczamy owoce naszej pracy, aby każdy zainteresowany mógł poznać nas bliżej nie tylko od strony teoretycznej, ale również praktycznej. W ten sposób buduje się przyjazną relację z klientami na długie lata.

Co mówią statystyki?

Liczby przemawiają głośniej niż słowa. Dlatego sprawdź, jak wyglądają statystyki funkcjonowania agencji PR. W końcu nie chciałbyś się przekonać, że wybrana przez Ciebie agencja jest tak naprawdę nieskuteczna i nieodnosząca żadnych sukcesów, prawda?

Na przykładzie Commplace możemy zaprezentować następujące statystyki, na które warto zwrócić uwagę:

– rok założenia agencji PR,

– liczba wykonanych realizacji,

– wygenerowane przychody dla klientów w ramach współpracy,

– liczbę godzin przeprowadzonych warsztatów,

– ilość zorganizowanych eventów i imprez.

Liczby są twardymi dowodami skuteczności każdej agencji PR.

Jak wybrać dobrą agencję PR?

Podsumowując, zwróć uwagę na: ofertę, produkty, portfolio, statystki agencji PR, a także dotychczasowych klientów. Dokładna analiza przyszłego partnera biznesowego pozwoli Ci uzyskać pomoc, której potrzebujesz. Firma z właściwym doradcą w postaci agencji PR ma szansę na wydobycie pełni swojego potencjału. Im więc lepszą decyzję podejmiesz, tym na więcej sukcesów możesz liczyć.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Elektryk – fachowa pomoc na każdą awarię

    Przedświąteczne porządki osiągają punkt krytyczny, ciasto piecze się w piekarniku,...

  • Kiedy praca staje się uzależnieniem

    Uzależnienie od pracy, często nazywane pracoholizmem, jest prawdziwym stanem zdrowia...

  • 5 najbezpieczniejszych miejsc do podróży i zwiedzania w świecie po koronawirusie

    Za oknem coraz goręcej, a to oznacza, że nadchodzą letnie, upalne dni. Krótsze...

  • Różne rodzaje tektur dla różnych produktów – sprawdź nasze sugestie

    Opakowania tekturowe mogą być wykonane z tektury różnej grubości. Im więcej...

  • Zabezpiecz swój smartfon – jak wybrać etui i szkło ochronne?

    Obecnie chyba nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez smartfona, nie dziwi więc...

  • Zacznij zarabiać sprzedając na Amazonie

    Amazon jako największa na świecie platforma sprzedażowa online oferuje niezwykłe...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.