Czym się charakteryzują rowery damskie?

Marzec 8 2019 12:38PM

Kiedy postawimy obok siebie but damski i męski, od razu zobaczymy różnicę. Przede wszystkim w rozmiarze, ale oczywiście różnic jest więcej – tęgość, stylistyka, wysokość obcasa, itp. Podobnie jest z rowerami – kiedy postawimy obok siebie rowery damski i męski, od razu zauważymy, że się różnią. Spróbujmy bliżej się temu przyjrzeć, skupiając się na rowerze damskim.

To, co widać od razu, to kształt i wielkość ramy. Rowery damskie są mniejsze, ramy posiadają cieńsze rury, waga całej konstrukcji jest niższa, kierownica znajduje się bliżej siodełka, które jest zdecydowanie szersze, a sama jest też widocznie węższa od męskiej. Skąd takie różnice? Otóż producenci wzięli pod uwagę różnice w budowie anatomicznej mężczyzn i kobiet. Przeciętna kobieta ma budowę drobniejszą, jest też niższa niż mężczyzna. Na rowerze musi czuć się bezpiecznie i komfortowo, więc trzeba dostosować jego konstrukcję do jej potrzeb. Mając przed sobą ofertę takich sklepów jak BikeSalon.pl – https://www.bikesalon.pl/rowery-damskie trudno jest nie znaleźć czegoś dla siebie!

Pomysł z obniżoną górną rurą znamy od dawna. Dzięki temu kobiecie łatwiej jest na rower wsiąść, a także z niego zejść czy po zahamowaniu bezpiecznie oprzeć stopy na ziemi. Inna geometria ramy roweru damskiego stosowana jest we wszystkich typach rowerów – w rowerach miejskich, trekkingowych, crossowych czy górskich. Ważne jest również, ile rower waży. Im lżejsza konstrukcja, tym łatwiej kobiecie manewrować rowerem, a także podnieść go i na przykład wnieść po schodach. Waga roweru zależy w dużej mierze od materiału, z którego wykonano ramę – rowery z ramą aluminiową potrafią być do dwóch kilogramów lżejsze, co z pewnością daje się odczuć i podczas jazdy, i przenoszenia jednośladu.

Kobiety, nawet wysokie, mają inne proporcje niż mężczyźni o tym samym wzroście – kobiety mają zwykle dłuższe nogi. Dlatego właśnie, nawet gdy kobieta potrzebuje większego rozmiaru ramy, to kierownica w takim rowerze znajduje się bliżej siodełka, bo ręce kobiety dla odmiany nie sięgają tak daleko jak mężczyzny. Rozstaw ramion kobiet jest mniejszy, więc kierownica nie może być za szeroka. Jazda na rowerze z za szeroką kierownicą jest trudna, a wręcz niebezpieczna. Podobnie różnią się kształtem siodełka damskie i męskie. Damskie zwykle są szersze i bardziej miękkie. Prawda jest taka, że odpowiednie dla siebie siodełko każdy musi sam dobrać, a żeby przekonać się, które jest najwygodniejsze, trzeba trochę tych kilometrów przejechać. Warto wiedzieć, że niektórym paniom znacznie wygodniej jeździ się na siodełkach typowo męskich, wąskich i twardych, z otworem pośrodku. Koła w rowerach damskich mają mniejszą średnicę. Od pewnego czasu wielką popularnością wśród mężczyzn cieszą się rowery z 29-calowymi kołami, jednak kobietom łatwiej jeździ się na kołach 27,5 cala lub 28 cali.

Pozostaje kwestia wyglądu, bo trudno nie zauważyć, że w sklepach sportowych bez trudu rozpoznamy rowery damskie po samym tylko kolorze, począwszy od barw neonowych po pastelowe. Żeby nie było – nieprawdą jest, jakoby dla mężczyzn ta kwestia była zupełnie obojętna, śmiem twierdzić, że kobiety są nawet bardziej otwarte na nowe propozycje kolorystyczne producentów rowerów. Tym niemniej – gama kolorystyczna rowerów męskich i damskich jednak się różni. Widać to szczególnie w rowerach miejskich, typu „holender”, ze stylowym koszykiem przymocowanym do kierownicy. Tu rzeczywiście wybór jest ogromny, od pastelowego różu po jarzeniową limonkę.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Milionowe inwestycje Grupy Azoty. Jesienią ruszy nowe centrum badawcze w Tarnowie

    Do końca tego roku nakłady inwestycyjne Grupy Azoty sięgną w sumie 1,6 mld zł...

  • Sync Trading TeleTrade Invest – opinie o bezpiecznym inwestowaniu

    Firma TeleTrade Europe udostępniła inwestorom zainteresowanym osiąganiem pasywnego...

  • Protekcjonizm hamuje rozwój m.in. firm transportowych i producentów żywności

    W ocenie OECD i Europejskiego Banku Centralnego narastający protekcjonizm to obecnie...

  • 10 mld zł na budowę dróg w 7 lat. Polski elektroniczny system poboru opłat jednym z najbardziej efektywnych w Europie

    Ponad 10 mld zł wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego zapewnił przez siedem...

  • UPC inwestuje w internet o gigabitowej prędkości. Wprowadzi go do oferty jesienią

    W ciągu kolejnych 4 lat liczba przesyłanych miesięcznie danych w regionie Europy...

  • Blisko 3,2 mld zł trafi w tym roku na inwestycje w Warszawie

    W tym roku Warszawa chce przeznaczyć na inwestycje ponad 3,2 mld zł. Część...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.