Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Sierpień 11 2020 03:27PM

Założenie witryny czy uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek wydatków. Jeśli chcesz pozyskać klientów i generować zyski ze sprzedaży, musisz skutecznie wypromować swój biznes. Z poniższego artykułu dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej oraz co dokładnie obejmuje cena za tę usługę.

Od czego zależą koszty pozycjonowania?

Chcąc osiągnąć sukces i zdobyć wysokie miejsce w wyszukiwarce, trzeba spełnić wiele warunków. Konieczne jest między innymi dostosowanie witryny do algorytmów Google, a także opublikowanie na niej wartościowych treści. Jak nie trudno się domyślić, wszystko to wymaga pracy. Dlatego zastanawiając się, ile kosztuje pozycjonowanie stron, musisz zdawać sobie sprawę, że proces ten jest złożony oraz czasochłonny. Zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania składa się z kilku etapów. Należą do nich:

  • audyt SEO, który polega na zebraniu i przeanalizowaniu danych mających pośredni oraz bezpośredni wpływ na pozycjonowanie; jego przeprowadzenie jest dość ważne, gdyż pozwala uzyskać wskazówki dotyczące poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Koszty audytu SEO mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się, co dokładnie obejmuje kompleksowa analiza strony internetowej, zajrzyj na https://www.grupa-tense.pl/audyt-seo/ ,
  • optymalizacja, która obejmuje przede wszystkim dostosowanie kodu witryny WWW oraz opracowanie wartościowych treści pod SEO; trzeba za nią zapłacić zazwyczaj kilkaset złotych,
  • link building, czyli pozyskanie wysokiej jakości odnośników ze stron zewnętrznych takich jak blog, forum internetowe, katalog itp.; cena usługi jest wyższa w przypadku artykułów sponsorowanych oraz własnego zaplecza tematycznego, gdyż dochodzą koszty utrzymania serwera i regularnego publikowania treści.

Cena za pozycjonowanie – co jeszcze o niej decyduje?

Audyt SEO i dostosowanie kodu witryny nie są jedynymi czynnikami decydującymi o cenie za wypromowanie serwisu. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, musisz też pamiętać o innych aspektach. Przede wszystkim usługa będzie kosztować więcej, jeśli zachodzi potrzeba optymalizacji całego serwisu od podstaw. O cenie decyduje także liczba fraz, ich konkurencyjność oraz strategia wdrożenia na stronę. Im więcej istotnych słów kluczowych, tym większy nakład pracy i wyższe koszty. Dokładniejszych informacji na temat czynników wpływających na cenę pozycjonowania możesz poszukać na stronie https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ .

Jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie?

To kolejna dość istotna kwestia dla wielu przedsiębiorców. Pojawia się tak samo często, jak pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Tak naprawdę trudno jest jednoznacznie udzielić tutaj odpowiedzi. Jak już wyżej wspomniano, na cenę zwiększenia widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Na pewno jednak im większym budżetem dysponujesz, tym więcej możesz osiągnąć. Nie bez znaczenia jest także fakt, czy jesteś właścicielem dopiero co uruchomionego serwisu, czy prowadzisz prężnie działający sklep internetowy i zależy Ci, aby dotrzeć do nowych klientów. Działania związane z pozycjonowaniem mogą Cię kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Jeśli zależy Ci na indywidualnej wycenie i działaniach dostosowanych do specyfiki branży, w której działasz, nawiąż współpracę z profesjonalistami. Jedną z takich agencji jest Grupa TENSE, o której więcej dowiesz się tutaj: https://www.grupa-tense.pl/ .

Podsumowanie

Tak naprawdę to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, jest uzależnione od bardzo wielu przesłanek. Zakres pracy w większości przypadków wygląda podobnie. Różnice natomiast są widoczne w zasięgu prowadzonych działań, liczbie fraz, konkurencyjności branży itp. Na finalną cenę wpływ ma także aktualna sytuacja witryny. Jeśli na obecną chwilę nie stać Cię na profesjonalne pozycjonowanie, możesz poszukać innego rozwiązania. W przypadku niektórych biznesów dobrą opcją często jest np. zainwestowanie w płatną reklamę w Google Ads.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Elektryk – fachowa pomoc na każdą awarię

    Przedświąteczne porządki osiągają punkt krytyczny, ciasto piecze się w piekarniku,...

  • Kiedy praca staje się uzależnieniem

    Uzależnienie od pracy, często nazywane pracoholizmem, jest prawdziwym stanem zdrowia...

  • 5 najbezpieczniejszych miejsc do podróży i zwiedzania w świecie po koronawirusie

    Za oknem coraz goręcej, a to oznacza, że nadchodzą letnie, upalne dni. Krótsze...

  • Różne rodzaje tektur dla różnych produktów – sprawdź nasze sugestie

    Opakowania tekturowe mogą być wykonane z tektury różnej grubości. Im więcej...

  • Zabezpiecz swój smartfon – jak wybrać etui i szkło ochronne?

    Obecnie chyba nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez smartfona, nie dziwi więc...

  • Zacznij zarabiać sprzedając na Amazonie

    Amazon jako największa na świecie platforma sprzedażowa online oferuje niezwykłe...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.