Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Sierpień 11 2020 03:27PM

Założenie witryny czy uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek wydatków. Jeśli chcesz pozyskać klientów i generować zyski ze sprzedaży, musisz skutecznie wypromować swój biznes. Z poniższego artykułu dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej oraz co dokładnie obejmuje cena za tę usługę.

Od czego zależą koszty pozycjonowania?

Chcąc osiągnąć sukces i zdobyć wysokie miejsce w wyszukiwarce, trzeba spełnić wiele warunków. Konieczne jest między innymi dostosowanie witryny do algorytmów Google, a także opublikowanie na niej wartościowych treści. Jak nie trudno się domyślić, wszystko to wymaga pracy. Dlatego zastanawiając się, ile kosztuje pozycjonowanie stron, musisz zdawać sobie sprawę, że proces ten jest złożony oraz czasochłonny. Zwiększenie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania składa się z kilku etapów. Należą do nich:

  • audyt SEO, który polega na zebraniu i przeanalizowaniu danych mających pośredni oraz bezpośredni wpływ na pozycjonowanie; jego przeprowadzenie jest dość ważne, gdyż pozwala uzyskać wskazówki dotyczące poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Koszty audytu SEO mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się, co dokładnie obejmuje kompleksowa analiza strony internetowej, zajrzyj na https://www.grupa-tense.pl/audyt-seo/ ,
  • optymalizacja, która obejmuje przede wszystkim dostosowanie kodu witryny WWW oraz opracowanie wartościowych treści pod SEO; trzeba za nią zapłacić zazwyczaj kilkaset złotych,
  • link building, czyli pozyskanie wysokiej jakości odnośników ze stron zewnętrznych takich jak blog, forum internetowe, katalog itp.; cena usługi jest wyższa w przypadku artykułów sponsorowanych oraz własnego zaplecza tematycznego, gdyż dochodzą koszty utrzymania serwera i regularnego publikowania treści.

Cena za pozycjonowanie – co jeszcze o niej decyduje?

Audyt SEO i dostosowanie kodu witryny nie są jedynymi czynnikami decydującymi o cenie za wypromowanie serwisu. Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, musisz też pamiętać o innych aspektach. Przede wszystkim usługa będzie kosztować więcej, jeśli zachodzi potrzeba optymalizacji całego serwisu od podstaw. O cenie decyduje także liczba fraz, ich konkurencyjność oraz strategia wdrożenia na stronę. Im więcej istotnych słów kluczowych, tym większy nakład pracy i wyższe koszty. Dokładniejszych informacji na temat czynników wpływających na cenę pozycjonowania możesz poszukać na stronie https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ .

Jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie?

To kolejna dość istotna kwestia dla wielu przedsiębiorców. Pojawia się tak samo często, jak pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie stron. Tak naprawdę trudno jest jednoznacznie udzielić tutaj odpowiedzi. Jak już wyżej wspomniano, na cenę zwiększenia widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Na pewno jednak im większym budżetem dysponujesz, tym więcej możesz osiągnąć. Nie bez znaczenia jest także fakt, czy jesteś właścicielem dopiero co uruchomionego serwisu, czy prowadzisz prężnie działający sklep internetowy i zależy Ci, aby dotrzeć do nowych klientów. Działania związane z pozycjonowaniem mogą Cię kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Jeśli zależy Ci na indywidualnej wycenie i działaniach dostosowanych do specyfiki branży, w której działasz, nawiąż współpracę z profesjonalistami. Jedną z takich agencji jest Grupa TENSE, o której więcej dowiesz się tutaj: https://www.grupa-tense.pl/ .

Podsumowanie

Tak naprawdę to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, jest uzależnione od bardzo wielu przesłanek. Zakres pracy w większości przypadków wygląda podobnie. Różnice natomiast są widoczne w zasięgu prowadzonych działań, liczbie fraz, konkurencyjności branży itp. Na finalną cenę wpływ ma także aktualna sytuacja witryny. Jeśli na obecną chwilę nie stać Cię na profesjonalne pozycjonowanie, możesz poszukać innego rozwiązania. W przypadku niektórych biznesów dobrą opcją często jest np. zainwestowanie w płatną reklamę w Google Ads.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Produkcja żywności a higiena

    Zakłady produkujące żywność to miejsca, które muszą zadośćuczynić wielu...

  • Fachowa pomoc na dzisiaj, czyli jak umówić fachowca przez Internet?

    Usterka.pl to serwis świadczący usługi specjalistyczne dla klientów z całej...

  • Porządne części zamienne do silników

    W przypadku silników marek Perkins oraz CAT nie warto stosować niskiej jakości...

  • Na tym lepiej nie oszczędzaj. Cztery rzeczy, którym warto poświęcić odrobinę więcej uwagi

    Na pewnych rzeczach po prostu nie warto oszczędzać. Niekiedy inwestycje wiążą...

  • Czy mogę kupić biały certyfikat? Jak to zrobić?

    W obecnym czasie uzyskanie jak największej efektywności energetycznej jest głównym...

  • W jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo żywności na etapie produkcji

    W dzisiejszych czasach ludzie coraz bardziej zwracają uwagę nie tylko na to co...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.