Jak rower elektryczny wybrać?

Luty 7 2019 11:21AM

Widok uśmiechniętego sąsiada, mijającego cię na rowerze na najdłuższym podjeździe w mieście, machającego ci przyjaźnie ręką – tego tak łatwo się nie zapomina! Ty zostałeś z tyłu… Wiedziałeś już wtedy, że kupno roweru elektrycznego jest tylko kwestią czasu. No, nie oszukujmy się – także kwestią pieniędzy – nie jest to mały wydatek.

Tak, to prawda – rowery elektryczne są droższe niż klasyczne. I potrafią sporo kosztować, choć oczywiście dużo zależy od tego, na jaki model i od jakiego producenta się zdecydujemy. Rower elektryczny wyposażony jest jednak w silnik, baterię i komputer, który tym wszystkim zarządza, więc zrozumiałe jest, że trzeba za to zapłacić konkretne pieniądze. Skończyły się też czasy, gdy producenci usiłowali dostosować klasyczne rowerowe konstrukcje do funkcjonalności roweru elektrycznego, bo to się nie sprawdzało. Rower był zbyt ciężki, niestabilny, mało zwrotny. Dziś wiodący producenci stawiają na nowe technologie i innowacje. Haibike postawił na grawitacyjne odlewanie ram, dające w efekcie lekkie, sztywne i niezwykle stabilne konstrukcje. Kellys zaproponował tzw. zintegrowany design uni-body, czyli zupełnie nową, sztywną, monolityczną ramę o progresywnej, „inteligentnej” geometrii. Brzmi kosmicznie, ale taki właśnie jest kierunek tej gałęzi rowerowej produkcji.

Każdy rower elektryczny wyposażony jest w silnik, zwykle o mocy 250W oraz baterię, o różnej pojemności. Im ta pojemność większa, tym dłuższy dystans na jednym ładowaniu możemy przejechać. Producenci podają osiągi nawet do 150 km, ale w rzeczywistości może to być powiedzmy około 70 km, co i tak jest całkiem przyzwoitym wynikiem. Tu dużo zależy od stylu jazdy, częstotliwości hamowania, ruszania, przyspieszania. Podobnie, jak podczas jazdy samochodem – w trasie spalamy mniej paliwa, w mieście więcej. Rower elektryczny osiąga prędkość do 25 km/godz., choć Xduro Race firmy Haibike, elektryczny wyścigowy rower szosowy może rozpędzić się do szybkości 45km/godz. W trakcie jazdy korzystamy ze wspomagania – podjeżdżając pod wysokie wzniesienie może to być nawet 230%.

Wspomaganie działa tylko wtedy, gdy pedałujemy! Z tego trzeba zdać sobie sprawę – rower elektryczny to jednak rower, a nie motorower, więc żeby jechać, trzeba pedałować.

Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie postawione w tytule, trzeba wiedzieć, do czego rower elektryczny jest nam potrzebny. Do wyboru jest naprawdę sporo opcji. Są rowery miejskie, do jazdy po mieście, na utwardzonej nawierzchni. Przyjmujemy na nim wygodną, wyprostowaną pozycję. Mają obniżoną ramę, żeby łatwo było na niego wsiąść nawet w niesportowym stroju, wygodne siodełko, koszyk, do którego wrzucamy torbę czy inne rzeczy. Są dostępne oczywiście modele damskie i męskie. Świetnie sprawdzą się jako alternatywa dla samochodu czy nawet komunikacji miejskiej, w czasie dojazdu do pracy, do szkoły, na spotkanie z klientem. Zapominamy o korkach, oszczędzamy czas, a przy okazji żyjemy aktywnie. Jeżeli chcemy jeździć na rowerze nie tylko po mieście, ale też w terenie, wybierając się na weekendowe wycieczki, postawmy na bardzo ostatnio popularne rowery crossowe. Są uniwersalne i bardzo wszechstronne – dobrze sprawują się podczas jazdy w każdych warunkach, i pogodowych i nawierzchniowych. Dla zwolenników jazdy bardziej sportowej czy dynamicznej, głównie po okolicznych górkach – są dostępne w pełni amortyzowane rowery górskie. Mają inną geometrię ramy, mniejsze koła z agresywnym bieżnikiem, tarczowe hamulce, niezawodny osprzęt. Nie tracisz sił podczas jazdy pod górę, bo korzystasz ze wspomagania – pozostaje napawać się przyjemnością szybkiej jazdy w dół. Kiedy określisz swoje potrzeby, wybierz się do profesjonalnego sklepu sportowego takiego jak BikeSalon.pl – https://www.bikesalon.pl/wszystkie-rowery-elektryczne, gdzie przygotowany sprzedawca udzieli ci szczegółowych informacji i odpowiednio doradzi.

 

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Kurs bitcoina na huśtawce

    Od początku tego roku cena bitcoina wzrosła już prawie trzykrotnie. Po załamaniu...

  • Polskie firmy bardzo powoli przekonują się do inwestycji na Czarnym Lądzie

    Gros polskich eksporterów koncentruje się na rynkach rozwiniętych, zwłaszcza...

  • Ponad połowa firm w Polsce musi ograniczać inwestycje przez braki kadrowe

    Problemy z pozyskiwaniem pracowników, a z drugiej strony rosnący popyt na wykwalifikowane...

  • Polski Holding Hotelowy jeszcze w tym roku będzie liczył ok. 50 obiektów

    Polski Holding Hotelowy przejmie pierwszych 20 hoteli i obiektów hotelowych, zarządzanych...

  • Będzie 50-procentowa ulga na wzmocnienia połączeń w budynkach z wielkiej płyty

    Według szacunków Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju w Polsce jest około 60 tys....

  • Czy warto inwestować w banery reklamowe?

    Skuteczna reklama przedstawia w przyciągający uwagę sposób ofertę naszej firmy....

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.