Rynek e-commerce a usługi kurierskie

Październik 1 2020 12:35PM

Lockdown i konieczność zachowania dystansu społecznego w bardzo wyraźny sposób wpłynęła na zmianę nawyków zakupowych Polaków. Aż 20 proc. Polaków po raz pierwszy zrobiło zakupy przez internet i spora część z nich deklaruje, że zacznie częściej korzystać z zakupów online.

Kto zyskał, a kto stracił?

E-commerce drogą do sukcesu

Czy wszyscy odnoszą sukces

Kto zyskał, a kto stracił?

Tanie przesyłki, darmowa dostawa, duże rabaty – tego typu narzędziami wielkie korporacje, sklepy, butiki próbowały w okresie całkowitego lockdownu przekonać wielu swoich klientów do zakupów przez internet. Dla wielu firm e-commerce okazał się jedynym sposobem na przetrwanie tej bardzo trudnej sytuacji. Okresu lockdownu jednak minął. Minęło także robienie większych zakupów żywieniowych w wyniku paniki, jaka nastąpiła po pierwszych informacjach o epidemii. Nietrudno jednak zauważyć, że zmiany, które dokonały się w świecie e-commerce za sprawą pandemii sięgają dużo głębiej i zostawią bardzo trwałe skutki. Rynek całej sprzedaży po marcu 2020 roku zmienił się bezpowrotnie. Nikt już nie wierzy, że w obszarze robienia zakupów wrócimy do rozwiązań sprzed pandemii. Wydaje się bowiem, że Covid-19 tylko przyspieszył zmiany, które na rynku sprzedaży były nie do uniknięcia.

E-commerce drogą do sukcesu

Pierwszą bardzo wyraźną zmianą związaną z rynkiem e-commerce w perspektywie pandemii jest zwiększenie grona klientów tego typu usług. Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” już  73% internautów robi zakupy online. To o 11% więcej niż przy zeszłorocznym raporcie. Pandemia wiele osób zachęciła do robienia zakupów online, uniknania dużych centrów i galerii handlowych. Biznes e-commerce na tym bardzo zyskał. Zyskały przede wszystkim te firmy, które już miały swoje sklepy internetowe, a także te, które błyskawicznie dostosowały się do zmieniającej się bardzo radykalnie sytuacji. To z kolei wymusiło także większe zainteresowanie usługami kurierskimi, w tym także paczkomatami (które po wprowadzeniu możliwości zdalnego otwarcia skrzynki, stały się jedną z najbezpieczniejszych metod dostarczenia przesyłki).

Czy wszyscy odnoszą sukces

Na popularności e-commerce nie zyskują wszyscy. Tracą oczywiście ci, którzy trwają jedynie przy modelu sprzedaży stacjonarnej (często z konieczności, ale w wielu przypadkach z braku odwagi do przeniesienia części sprzedaży do internetu). Nie wystarczy jednak otworzyć sprzedaży internetowej, aby odnieść sukces. Trzeba bowiem pamiętać, że w wyniku pandemii podobny ruch wykonała również spora część konkurencji. Co to oznacza? Jeszcze silniejszą rywalizację o klienta. E-commerce, aby było skuteczny i przynosił zakładane zyski, powinien działać bez zarzutu. Sam sklep online musi być przejrzysty, intuicyjny i przyjazny użytkownikowi. Ważna jest także możliwość skorzystania z dużej liczby różnorodnych form płatności (przelew online, karta płatnicza, bardzo popularne obecnie paypo czy też GooglePay oraz ApplePay dla użytkowników Maca, iPada, iPhone’a). Spore znaczenie mają także usługi kurierskie. Tania przesyłka a najlepiej darmowa dostawa to coś, czego klient online oczekuje od zakupów w sieci. Warto więc znaleźć taki model współpracy z siecią kurierską, który będzie opłacalny dla firmy, a jednocześnie pozwoli zaproponować klientom atrakcyjne ceny dostawy lub promocje na bezpłatną wysyłkę paczki (np. do paczkomatu). Ponieważ rośnie liczba użytkowników e-commerce tak po stronie firm, jak i stronie klientów, pojawia się także większa konkurencyjność. Działanie na rynku e-commerce wymaga więc bardzo dużego wyczulenia na potrzeby klientów, zmieniające się trendy i oczekiwania.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Płatności odroczone będą zyskiwać na popularności

    Pandemia koronawirusa spowodowała znaczny wzrost obrotów w sklepach internetowych,...

  • Giełdowy debiut Allegro może być największym w historii

    Grupa Allegro, gigant polskiego e-commerce, ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej...

  • Jak wybrać biznesowy zegarek damski?

    Spotkania biznesowe to miejsce, gdzie liczą się nie tylko twoje kompetencje, wiedza,...

  • Narzędzia warsztatowe

    Warsztat zarówno domowego, jak i   profesjonalnego majsterkowicza to miejsce, w...

  • Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

    Założenie witryny czy uruchomienie sklepu internetowego to dopiero początek wydatków....

  • Wywóz chemikaliów i wyzwania z tym związane

    Po pierwsze, ważne jest rozróżnienie pomiędzy chemikaliami, które są uważane...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.