Tematyczny car wrapping – sposób na auto z charakterem!

Sierpień 21 2019 10:45AM

Obecnie car wrapping to sposób nie tylko na zmianę koloru lakieru auta, ale także na jego personalizację. Tematyczny car wrapping, czyli oklejanie samochodów różnego rodzaju grafikami czy wzorami to jeden z popularniejszych trendów w tym zakresie. Zobacz, co to jest i jakie oferuje możliwości w kontekście zmiany charakteru auta.

Oklejanie samochodów

Car wrapping

Oklejanie samochodów specjalną folią w celu zmiany koloru nadwozia lub ochrony lakieru to bardzo popularna forma tuningu optycznego wśród miłośników motoryzacji. To chyba najprostszy i najtańszy sposób na kompleksową zmianę wyglądu auta. Oklejenie auta folią jest zdecydowanie tańsze niż lakierowanie. Naturalnie koszt usługi będzie zależał nie tylko, od jakości folii, ale także od ilości oklejanych elementów nadwozia i stopnia trudności wynikającego z budowy auta. Proces oklejania średniej wielkości auta trwa zazwyczaj 2- 3 dni. Może się nieznacznie przedłużyć w przypadku auta nietypowego. Sam etap przygotowawczy do malowania jest zdecydowanie dłuższy, wymaga więcej nakładów pracy niż cały proces oklejania. I właśnie z uwagi na cenę, car wrapping stał się tak bardzo popularny. Po ulicach miast jeździ coraz więcej oklejonych samochodów.

Oklejanie samochodów

Na zmianę koloru w ten sposób decydują się nie tylko posiadacze drogich samochodów sportowych czy reprezentacyjnych limuzyn, ale także właściciele samochodów popularnych marek. Głównie z troski o stan powłoki lakierniczej i chęci jego ochrony przed efektami codziennej eksploatacji oraz chęci zminimalizowania utraty wartości auta po latach. Wiadomo przecież, że kondycja lakieru ma duży wpływ na cenę. Niezależnie jednak od motywacji, inwestycja w oklejenie auta to inwestycja finansowa i inwestycja w komfort psychiczny. Nic tak nie cieszy przecież właściciela wyjątkowego auta, jak brak rys, zarysowań i zabrudzeń na karoserii.

Oklejanie samochodów

Nadaj autu charakter!

Obecnie możliwości car wrappingu w zakresie personalizacji aut są zdecydowanie większe, niż miało to miejsce jeszcze kilkanaście lat temu. Dzisiaj przy pomocy specjalnej folii można nie tylko zmienić kolor nadwozia, ale także nadać autu charakteru, sprawić, aby nie był kolejnym metalowym pudełkiem do przemieszczenia się z punktu A do B. Z uwagi na coraz większą ilość oklejonych samochodów na drogach, coraz trudniej wyróżnić się tylko nietypowym, najczęściej niedostępnym w palecie producenta, kolorem lakieru.  Skutecznym sposobem w tym zakresie jest właśnie tematyczny car wrapping. To oklejanie samochodów folią z nadrukowanymi motywami czy grafikami. Dzięki rozwojowi technologii istnieje możliwość nadrukowania na folię praktycznie każdego dowolnego wzoru. A co najważniejsze, nadrukowania wzoru w taki sposób, aby był on dobrze widoczny na aucie. Optymalna ekspozycja grafiki na aucie to klucz do sukcesu. Przy pomocy tematycznego car wrappingu można diametralnie zmienić charakter auta. Grafika typu camo lub hallo kity położona na limuzynie nada pewnego luzu zarówno jego właścicielowi. Przy pomocy takiego zabiegu można także spersonalizować auto, dopasować je do swoich zainteresowań czy pasji. Takim przykładem jest choćby pokazywane w jednym z programów telewizyjnych auto, wykonane dla pilota myśliwca wojskowego, gdzie grafika na aucie stanowiła odzwierciedlenie malowania i poszycia samolotu bojowego F-16. W tym zakresie właściciele aut mają szerokie spektrum możliwości, granicą jest tutaj chyba tylko wyobraźnia. Na folię można nadrukować wszystko, od motywów z ulubionego filmu, poprzez różnego rodzaju symbole i wzory street artu, a skończywszy na, już nieco oklepanych, wizualizacjach mających na celu uzyskania efektu „old” przy pomocy foli imitującej zadrapania, odpryski, uderzenia, wgniecenia i korozję.

Oklejanie samochodów

Motorsport

Car wrapping na dobre zadomowił się już w motorsporcie. Przy pomocy specjalnej foli można szybko i stosunkowo tanio okleić dowolne auto w barwy sponsora. Istnieje możliwość dostosowania charakteru projektu, rozmiaru logotypów do wielkości auta i rodzaju dyscypliny sportowej. Zadaniem projektanta jest optymalne wyeksponowanie nazw firm wspierających dany team. W tym zakresie możliwości są nieograniczone. Jednak najlepsze projekty to te, które nie dość, że skutecznie pozwalają odróżnić dane auto od całej stawki, to na dodatek są na tyle atrakcyjne i charakterystyczne, że tego typu grafiki chcą mieć na swoim aucie także kibice (np. malowanie „555” na autach Subaru Impreza w stawce WRC). Car wrapping to także idealna propozycja dla wszystkich miłośników motorsportu. Jeśli jeździsz modelem auta, które bierze udział w rajdach i chcesz, aby twój cywilny samochód przynajmniej wyglądał identycznie, to możesz to szybko zrobić przy pomocy car wrappingu. Istnieje możliwość nadrukowania identycznego oznakowania auta sportowego na folię (nawet z dowolnym numerem startowym i nazwiskiem właściciela), a później jej przyklejenia na zwykłe auto. Nie musisz przerabiać całego auta mechanicznie, aby cieszyć się jazdą „prawdziwą” rajdówką czy wyścigówką. Niektóre malowania aut sportowych z przeszłości są na tyle ponadczasowe i nieustannie modne (np. Martini Racing, Rothmans Racing, Gulf), że wielu miłośników sportu motorowego chciałoby mieć w ten sposób wyglądające własne auto. Dzisiaj to jest już możliwe właśnie za sprawą tematycznego car wrappingu.

Oklejanie samochodów

Podsumowanie

Oklejanie samochodów to obecnie sposób nie tylko na zwykłą zmianę koloru nadwozia, choćby kolor był najbardziej oryginalny, ale także na personalizację auta, dostosowanie go do własnych zainteresowań i pasji. Car wrapping tematyczny, czyli oklejania aut folią z nadrukowanymi różnego rodzaju zdjęciami, motywami, wzorami czy symbolami to trend, który będzie się rozwijał. Każdy, kto chce się odróżnić na ulicy, zamanifestować jakąś postawę czy po prostu podkreślić swój wizerunek, powinien zainwestować w tę formę car wrappingu.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • W branży transportowej jest 100 tys. wakatów

    Branża transportowa boryka się z brakami kadrowymi, które sięgają nawet 100...

  • Firmom coraz trudniej pozyskiwać pracowników

    Stopa bezrobocia w Polsce spadła poniżej 7 proc. Według metodologii Eurostatu...

  • Coraz częściej to pracownicy wybierają pracodawcę

    Najniższe od niemal 27 lat bezrobocie  w Polsce powoduje, że punkt ciężkości...

  • Polacy coraz częściej za pracą jeżdżą do Czech

    Choć najwięcej Polaków na emigracji zarobkowej spotkać można w Wielkiej...

  • Centra usług wspólnych atrakcyjniejszym miejscem pracy niż banki

    81 proc. pracowników centrów usług wspólnych wiąże swoją dalszą karierę...

  • Bezrobocie będzie dalej spadać. W wakacje może paść kolejny rekord

    Według Głównego Urzędu Statystycznego maj był kolejnym miesiącem spadków bezrobocia....

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
Namioty magazynowe
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.