Z usług prywatnych stomatologów korzysta większość Polaków

Wrzesień 13 2018 10:43AM

Polski rynek stomatologiczny zdominowany jest przez usługi prywatne. Z gabinetów prywatnych korzysta zdecydowana większość pacjentów. To dlatego na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów, a te istniejące łączą się w większe sieci. Taką strategię obrała też firma Medicover, która konsoliduje prywatne gabinety, szczególnie te wysoko wyspecjalizowane. Wybiera kliniki oferujące najwyższą jakość opieki oraz indywidualne, partnerskie podejście do pacjentów.

Jak pokazuje najnowszy sondaż CBOS, 82 proc. Polaków, którzy w półroczu poprzedzającym badanie skorzystali z usług stomatologa lub protetyka, zdecydowało się na wizytę w gabinecie prywatnym. Od kilku lat rynek ten ulega konsolidacji, mniejsze podmioty coraz częściej dołączają do większej sieci, co pozwala na zapewnienie wysokiego standardu usług, m.in. poprzez wymianę know-how oraz kontrolę jakości wysokospecjalistycznych prac dentystycznych. W dużej mierze dzięki tego rodzaju akwizycji Medicover Stomatologia dysponuje obecnie ponad setką gabinetów dentystycznych na terenie całej Polski, oferujących kompleksową opiekę dentystyczną dla dzieci i dorosłych.

– Po StomaDental i Yellow-Med przejęliśmy również laboratorium protetyczne, które jest w pełni scyfryzowane, oparte na technologii CAD/CAM. Otworzyliśmy pracownię protetyczną przygabinetową w Warszawie. Spójny ekosystem stomatologiczny pozwala nam na pełną kontrolę jakości prac protetycznych dostarczanych pacjentom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.

Obecnie marka umacnia swoją pozycję na rynku stomatologicznym we Wrocławiu. W lipcu Medicover przejął tamtejszą klinikę Royal Dent, wysoko wyspecjalizowaną w usługach implantoprotetycznych, implantologicznych oraz ortodontycznych. Jednym z głównych powodów, które przesądziły o akwizycji wrocławskiego gabinetu, jest doświadczenie szkoleniowe placówki. Marka wierzy, że w ten sposób zwiększy kompetencje wszystkich pozostałych specjalistów w ramach Medicover Stomatologia. Równie istotna była wizja komunikacji z klientem, wpisująca się w strategię marki Medicover.

 Specjaliści Royal Dent, tak jak specjaliści Medicover, przywiązują bardzo dużą wagę do komunikacji z pacjentem, opierają ją o partnerstwo i upewniają się, że posługują się językiem zrozumiałym dla pacjenta – mówi Wioletta Januszczyk.

Decydując się na przejęcie nowej kliniki, Medicover kupuje 100 proc. udziałów. Marka dąży jednak do zatrzymania właścicieli i pracowników tych placówek, wierząc, że to ludzie tworzą wysokiej klasy stomatologię. Istotne jest więc nawiązanie i utrzymanie pozytywnych relacji z dotychczasową kadrą medyczną. Decydując się na rozmowy z kolejnymi gabinetami, marka zwraca ponadto uwagę na spójną z własną wizję tworzenia rynku stomatologicznego w Polsce, opartą przede wszystkim na kadrze wysoko wyspecjalizowanych pracowników.

Medicover Stomatologia stawia na indywidualne podejście do pacjenta i dostosowywanie planu leczenia do jego potrzeb. Marka chce, by klient od początku był aktywnie zaangażowany w proces leczenia, rozumiał go i akceptował. Do tego niezbędny jest dobry kontakt między pacjentem a prowadzącym go lekarzem.

 Dlatego też od placówek, z którymi nawiązujemy współpracę, oczekujemy nie tylko inwestycji w innowacje i nowe technologie, które są ważne dla komfortu pacjenta, lecz także w  umiejętności miękkie, pozwalające na efektywną komunikację z pacjentem – mówi Wioletta Januszczyk.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Słabnie koniunktura na europejskich rynkach nieruchomości. Wyjątkiem jest Polska

    Aktywność zagranicznych inwestorów na polskim rynku nieruchomości wciąż rośnie....

  • Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

    Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych,...

  • Na popularności zyskuje budownictwo modułowe

    Budownictwo modułowe nie jest już symbolem architektury tymczasowej. Tą metodą...

  • Jak wygląda kontener mieszkalny?

    Czy mieszkanie w kontenerze może być wygodne? Okazuje się, że współczesne kontenery...

  • Dlaczego warto inwestować w nieruchomości w Portugalii?

    Co roku odpoczywasz w słonecznej Portugalii? Zamiast rezerwować pokoje w hotelach,...

  • Prawie 90 proc. Polaków zdecydowałoby się na budowę energooszczędnego domu

    Polacy są świadomi korzyści płynących z zastosowania rozwiązań energooszczędnych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.